dare.likar@siol.net

Gospod minister …

29.03.2011 · 21 komentarjev

Verjemite mi, nisem eden tistih, ki apriori in celo iz navade pljuvajo po vsem in vsakemu, ki želi nekaj spremeniti. Tudi nisem človek, ki bi v vsaki stvari videl nekaj slabega. Celo nasprotno. Besede, ki so izrečene artikulirano in jim sledijo razumni argumenti, name delujejo včasih celo preveč prepričljivo in pozabim na možnost, da so lahko posredi blefersko igralski pristopi.
In tako, ko zadnje čase poslušam iz vaših ust modre besede o tem kako bi morali urediti to naše očitno več kot razpuščeno bivanje v samostojni evropski državi Sloveniji, priznavam, da so dejstva, ki jih navajate vredna svoje cene. Ni to kar tako nekaj.

Še najlaže in najbolj po kratkem postopku me prepriča penzionistični zakon. Treba bo delati več let in sowhat!? Če ne, bo šlo vse v maloro. Ziher! Evo, tukaj sploh ne morem veliko ugovarjati. Glede na to, na kakšno upokojensko bedo me obsojate, si niti kaj prida ne želim tistega statusa poleg tega pa sem mnenja, da je čisto v redu hoditi na šiht. Če je človek zdrav! Če je povrh vsega še za silo pošteno plačan …pa sploh! Pa o tem malo kasneje.

Malo delo! Ja, malo delo me malo bega. Spominja me na različne vrste mahinacij, ki se jih že zdaj oziroma že leta poslužujejo naši vrli delodajalci slovenski. Na robu zakonitosti ali, če poenostavim in znižam svoje modrovanje na proletarski nivo ….zato, ker jim to dovolite. Ko boste sprejeli nov zakon o tem strašnem mičkenem delu pa bodo iste prijeme, ki bodo še naprej zbijale ceno našemu delu, uporabljali pač zakonito. Z drugimi besedami ‘pošteno’ !

In potem je tu še »delo na črno« ! Okoli tega se sliši izza vsakega omizja, od vsake branjevke in od vsake šihtno kofetarske druščine največ ognjenih besed. Jaz pa vas tudi glede tega kar podpiram. Vaše besede so premišljene in argumenti na visokem intelektualnem nivoju. Ljudje morajo stvari imeti urejene. Za svoje delo morajo plačevati davke, da nam lahko država nudi kvaliteten servis. Pa če pogledam malo bolj osebno. Ni lepšega kot poleti na kakšni terasi srebati pivo, medtem pa po telefonu zrihtati, da ti malarji pleskajo stanovanje. Bolje bo narejeno, manj umazano, zame nič utrudljivo in država bo dobila svoj del! Carsko!

Potem pa, ko dam priznanje vsem vašim idejam in rešitvam, se spet zgodi ! Nedvomno in neizogibno pride tisti sakramenski AMPAK! Mumaterna!

In kakšen je tokrat ta moj ‘ampak’. Gospod minister, vsi vaši ukrepi, ki nam jih boste nasilno uturili so zagotovo teoretično dobri. Saj ste ja teoretik, a ne?! Imajo pa eno čisto preprosto napako. Nikakor se ne skladajo z mojo računico. Zadeva se mi noče in noče iziti.

Kot že rečeno, s pokojninsko reformo nimam vsebinskih težav. Je treba delat pa pika. Samo jaz bi rad delal za pošteno plačilo. Od tega plačila bi dajal v pokojninsko blagajno nekoliko solidnejši znesek in potem bi enkrat obnemogel legel in bi bil brez skrbi, saj bi moj penzion zadostoval, da bi mi v neki ustanovi za tisti denar brisali rit in me pitali s čokolinom in ne bi za tisto mojo nego, ki se je niti zavedal ne bi, mojim otrokom rubili že tako bornega imetja.

Malo delo bi lahko po mojem brez skrbi šlo mimo. Kot da ga ni. Imam dovolj utrudljivo, dovolj dolgotrajno »nemalo« delo, da popoldne ne bi tuhtal drugega, kot da bi počival in se ukvarjal z neškodljivimi kar se da ustvarjalnimi konjički. Poleg tega imam zaradi svojih večletnih izkušenj pri delu zdravstvene omejitve, ki mi ne bi bile niti pri malem delu v prid.

In delo na črno. Ja, to se pa itak že samo po sebi sliši najbolj grdo. Skoraj kot kraja, skoraj kot hudodelstvo. Vendar spet ni vse tako enostavno. Živim v državi, kjer oblast dovoli delodajalcem, da mi za poln delovni čas plača neto znesek 526 evrov. Ta znesek sicer ne pomeni ne vem česa. Mogoče pa je komu bolj jasno, če povem še, da mi je država omogočila tudi, da za svojo nekoliko večjo družino najamem neprofitno stanovanje. Na računu za taisto neprofitno stanovanje je skupaj s stroški v mesecu marcu pisalo 512, 94 evrov. V osnovni šoli so nas učili, da so v gnilem kapitalizmu delavske mezde namenjene samo temu, da si delavec obnovi energijo, da lahko z delom nadaljuje. Pod vašim modrim vladanjem bomo očitno to dodelali do nivoja, ko bodo mezde zadostovale samo za to, da bo delavec lahko nekje stanoval. Z energijo pa bo že kako. In potem obstajajo še otroški dodatki in štipendije. S prvimi plačamo štrom, telefon, teve in študentske sobe, s štipendijami pa si otroci vsled svojim dovolj skromnim načinom študentskega življenja plačujejo stroške in prevoz v belo mesto. Včasih si pomagajo tudi z nečem, kar zaenkrat še ni malo delo. Včasih nekaj od te situacije poštukam tako, da pripravim svojim nekaj metrov drv in oni mi za to, dajo nekaj denarja. Gre za par stotakov. Malo torej. Vendar pa bi moral to vsekakor nekako speljati tako, da bi državi dal od tega vsaj nekaj. Potem bi mi sicer s pravično roko oblast odškrtnila kakšen strašanski socialni transfer in eko položnica za štrom bi ostala brez kritja. Pa smo spet pri energiji. Brez nje bi ostal že tako ali tako, po vsem tem pa bi bila še tema kot v riti!

Kaj si mislim o servsih, ki nam jih nudi država tokrat niti ne bi ponavljal. O tem sem pisal, ko sem omenjal že tri leta podrto regionalko, arogantnega dohtarja, neplačane zidarje in še nekaj šlamparij.

Vidite, gospod minister, takšni pomisleki mi bezljajo po glavi. Zagotovo se vam zdijo preprosti in skoraj nevredni obravnave. Ampak takšnih kot sem jaz niti ni tako veliko. Veliko več je ljudi, ki so svoje mnenje še bolj poenostavili. Oni vas niti ne poslušajo več, še manj pa berejo moje blebetanje.

Pač pa so vse svoje argumente, vsa svoja razmišljanja, izkušnje in prirojeno modrost zreducirali na samo eno misel:

»Spet nas bodo nategnil’!«

  • Share/Bookmark

Kategorije: Aktualno · v afektu



21 odzivov ↓

  • miri // 29.03.2011 14:58

    Da bi se predlagateljem zakona pokvarili vsi el.aparati v stanovanju,spuščala voda,pregorela el. napeljava,sredi zime odpovedala kurjava! Bi bili še tako samozavestni,ko bi iskali nekoga,da jim vse to popravi?

  • Bimbo // 29.03.2011 16:18

    Dare, če odmislim žalosten oder in turobno kuliso na njem, je tvoje pisanje prav hudomušno zabavno. A zlomka, kakorkoli obrnem, ta prekleta mrakobna scenografija prevlada in tudi nastopajoči glumač je prav nič ne razsvetlika.

  • klotilda // 29.03.2011 17:31

    Ja Dare, če je na odru svetilnik, nas bo pa ja razsvetljil. In nenadoma bomo vsi vedeli, kako vse podelat s tistimi 500€ pa nekaj drobiža, pa še državi odšteti kar “oni mislijo, da jim gre”. Bemti orglce, pa saj niso oni država – le naš servis so – pa nas kljub temu jebejo v glavo,(oprosti izrazu)M.

  • mile // 29.03.2011 17:57

    Dare, blezu te žerovčkov Ivan iše :)

  • Olna // 29.03.2011 22:36

    Dare, tale tvoja objava je pravzaprav čisto nepotrebna; lahko bi napisal samo naslov in zadnji stavek, pa bi bilo povedano vse, kar je bistvenega. :(

  • Irena Cigale // 29.03.2011 22:36

    Dare, mene tudi skrbi. Ni izhoda, ti povem, da ne. Sploh ne zdaj, ko je minister moj nekdanji sošolec. Pa še fajn je bil. Prav nič vzvišena kapaciteta. Zdaj si ga pa naglej. Ampak kaj naj revež naredi, ko je že zdavnaj vse zafurano?

  • dare // 29.03.2011 23:31

    Moj “znanec” (no, saj ga tudi ti poznaš) dela pri firmi, ki proizvaja zelo kvalitetne in včasih za moje pojme pregrešno drage kuhinje. Včasih jih montirajo takim tipom. In, nikoli jim od tiste opreme nič ne crkne. Verjetno zato, ker je vse skupaj zelo kvalitetno, zagotovo pa tudi zato, ker tam nihče nikoli ne kuha!

    Mogoče malo ven iz konteksta, ampak se mi kar zdi, da ta ne bo prišla skozi :( !

    @Bimbo, od vsega pri mojem pisanju imam najraje hudomušno in zabavno. Zato imam tisto rubriko “črkar” in včasih v kakšnem podnaslovu piše tudi “humoreska”.

    Kadar me pa kaj jezi … za tisto imam pa “v afektu” in takrat nastane pa kaj takega. Kaj č’mo!? lp

  • dare // 29.03.2011 23:37

    @Klotilda, ja naš servis … :( ! A veš kaj najteže prenašam. Aroganco teh serviserjev. Na primer, ko zmanjšajo denar za zdravstvo (razen za plače, seveda) in zraven vsi v en glas blebetajo, da se pacientom to ne bo nič poznalo. In podobno se dogaja z vsemi servisi. Korak po korak navzdol …. in nobeden ni nič na škodi. Posebno ne dokler ničesar ne potrebuješ od njih!

    @Mile, ne skrbi. Ga vidim in slišim desetkrat na dan :) !

  • dare // 29.03.2011 23:47

    @Olna, to pa ne! Poenostavljal pa ne bomo. Zadeve so kompleksne in samo če ko,pliciraš, zgleda, da vsaj malo veš za kaj gre :) !

    @Irena, saj takšne stvari se zagotovo ne tičejo osebno žerovčkovega Ivana iz Kanomlje :) ! Osebno čisto verjamem, da je fajn človek. Celo tako daleč grem, da verjamem, da svoje delo opravlja z dobrimi nameni. Vendar pa mi vidimo njegovo pragmatično obdelovanje za nas življensko važnih stvari kot nedopustno arogantno. Ljudje počasi ne moremo več razumeti, da od vsega kar se dogaja okoli nas ostaja samo še stiskanje naših plebejskih vratov.
    Nihče ne poskrbi za ljudi, ki so okradli narod, zakrivili socialni propad tisočev, nihče ne poskrbi, da ne bi vsakodnevno crkovale tovarne, nihče ne poskrbi da ne bi več rapidno padala kokurenčnost in podoba naše države.
    Ne, državo bodo gospodje rešili tako, da Dare ne bo več smel svoji mami pripraviti drv za zimo. Tam je še denar in ključ do uspeha!

  • bin // 30.03.2011 22:13

    Tokrat bom (samo malo) “podprl” ministra.
    Že sam si napisal Dare, da so njegovi argumenti pogosto vredni razmisleka in dodajam, celo spoštovanja. Pogosto.
    Vse skupaj je moč videti na več načinov, a meni najbolj zgleda kot raft, na kateri je MINISTER in tudi večina njegovih šefov veslač, krmilo pa imajo v rokah drugi. Kaj naj storijo veslači, ko je gumenjak zaradi lahkomiselnosti ali iz drugih “globljih razlogov” krmar spravil v divje vrtince reke? Naj se kar “utrmajo” in prenehajo veslati, čeprav jih žene naravnost v ostro čer? Naj skočijo čez rob čolna in rešijo svojo rit, kljub temu, da so jim matere zaupale svoje nedolžne otročiče, ki so v čolnu a nimajo vesel?

    Vsakemu od njih je zaupalo kar precej “nedolžnih”!

    Pred časom sem pisal – pesnil o trdnem mostu, ki se nahaja visoko gori, “proti toku reke”. Vse kaže, da nas bodo skipali sedanji veslači in krmarji, mnogi bodo (bomo?) utonili, ostali pa se rešili vsak na svoj breg. Treba bo vzeti popotno palico v roke in se odpraviti navzgor. :sad:

  • David // 30.03.2011 22:34

    Dobro napisano. Gospod minister je pa sita vrana. Sita vrana pa lačne ne razume. V tem primeru tudi ne bere, kaj šele, da bi zmogel razumeti.

    V gnilem kapitalizmu onkraj sončne strani alp, so pa plače višje, cene stanovanj pa v preseku nižje. Kdo bi to razumel?

  • dare // 30.03.2011 22:46

    @Bin, dobre primerjave kot vedno. Lagal bi ti, če bi trdil, da vem točno kaj bi morali ministri ukreniti. tega ne vem in tudi ne bi bilo logično, da bi delavci vedeli takšne stvari :) !
    Vem pa, da ti gospodje ničesar ne morejo na primer dohtarjem, ali pa sodnikom, ali pa bogatim menedžerjem. In tudi vem zakaj je tako. To je zato, ker imajo vsi omenjeni za svojo obrambo veliko boljše orožje od nas. Tako, da se ponuja edina logična rešitev in sicer, da tudi sami dobimo kakšno boljšo reč od krivega prsta, ki trka na vest, ki je ni!

    @David, kot praviš, to niso stvari, ki bi jih zlahka razumeli. Hvala za komentar in lp

  • mijau // 1.04.2011 14:34

    Dare, ti samo nasekaj materi tistih nekaj klaftrov drv (seveda, če je iz vaše hoste)! Nič se ti ne bo zgodilo, saj nimaš podjetja za spravljanje drv.

    Ljudje so že tako navajeni, da jih nategujejo, da v vsaki zviti vrvi vidijo kačo. Morda pa celo nalašč hujskajo narod. Pa vidijo, da je narobe, da bi bilo treba nekaj ukreniti, a ko koalicija nekaj predlaga, je opozicija zdušno proti in izsili referendum, ki je nepotreben in drago stane.

    Pa da ne boš mislil, da sem v kakšni vladni stranki. Le šansko jim je treba dati, da nekaj spremenijo. In tega, kar bi bilo treba spremeniti, je ogromno.

  • dare // 1.04.2011 22:23

    @Mijau, glede drv sem mislil bolj tako , figurativno. Bom nasekal, brez skrbi, v taščini hosti.

    Ostalo pa na žalost ne bo šlo. Pa razumem tvojo strpno misel. To pa zato, ker sem še do nedavnega tudi sam gojil podobne. Zdaj pa se je moje razumevanje iztrošilo. Gospodje so z njim ravnali podobno kot kakšni srbski vojni profitaši. Vse kar so me prepričali, da je dobro zame, so spremenili v svoj prid in vse požrli. Ne grem se več.
    Stanje kakršno je me je začelo preveč ubijati. Stalno in vsak dan. In kar je še hujše, banda uničuje prihodnost. Šest otrok imam, ki bodo v kratkem imeli diplome. Z njimi bodo lahko kelnarile v bližnjih bifejih. Pa tudi če dobijo delo. V naših fabrikah mladi inženirji delajo za dvesto evrov več, kot je tista moja zgoraj opisana beda.
    In nihče kriv, nihče odgovoren, nič!

    In jaz da bi jim dajal nove šanse!? Mijau, ne bo šlo!
    Jimmaterpokvarjeno!!

    p.s. tudi jaz nisem v nobeni stranki in moje mnenje ne velja ne za te ne za one. Nobenemu ne verjamem ma pol kurca nič več!

  • mijau // 2.04.2011 22:17

    Dare, saj te razumem, a kaj to pomeni: ne grem se več? A to pomeni, da ne boš šel volit? A jih boš tako zajebal?

    Pa ti si ja bolj bogat, kot marsikateri od teh, ki jih zdaj preklinjaš. Imaš šest otrok, ki bodo v kratkem imele diplome, praviš. Jaz še te nimam. Ni bilo denarja, da bi lahko šel študirat. Pa kaj!? In kaj zato, če bo katera kelnarila, dokler ne dobi druge službe?

    Ti pa imaš poleg lepe družine še glasbo, pa talent za pisanje.

  • dare // 2.04.2011 22:42

    Ja, tega se ne grem več, da pravim ljudem, da ni vse tako slabo ! Posebno v devetdesetih, ko smo doživeli prve spremembe v smislu kapitalizma in samostojnost in so nekateri kmalu začeli vpiti, da imajo vsega desetkrat manj kot so imeli v socializmu, sem bil neomajen. Mislim, sploh nam ni šlo slabo. Še zdaleč ne.Ljudje so si kupovali stanovanja in bistveno boljše avtomobile, le razumeti niso mogli, da jim po takih investicijah ne ostaja več poln žep denarja, ki je čisto vseeno kako ga zapraviš. Včasih je v debati zgledalo, da bom moral uiti iz oštarije.

    To kar praviš, da nisi imel denarja za študij, ali pa ko mi marsikdo pravi kako je slabo na kakšnih drugih koncih sveta … s tem se pa seveda strinjam. Maksimalno. Le pristati ne morem, da bi to imeli naša gospoda za svoj večni argument in ga biksali v nedogled.

  • mijau // 3.04.2011 09:50

    Dare, a bi šel za poslanca?

  • dare // 3.04.2011 11:22

    @Mijau, nikakor ne. A veš zakaj ne? Ker nisem za kaj takega niti slučajno sposoben. Še za slabega politika ne,kaj šele za dobrega. Če to slednje sploh obstaja. Zadovoljen bi bil pa, če bi me na primeren način priznali za solidnega delavca. To bi bil moj vrh!

    Pa naj še jaz tebe nekaj vprašam! Glede na to, da me čisto malo provociraš.

    Ali imajo ljudje pri nas razloge, da so nezadovoljni?
    Ali imajo razloge, da so nezaupljivi!
    Ali imajo razloge, da se počutijo glede nekaterih stvari prevarane?
    Ali imajo razloge, da pričakujejo, zahtevajo, si želijo korenitih sprememb.

    Če mi boš odgovoril na vse z “ne” , ti bom brez razmisleka dal prav in se ne bom več spuščal v pretiravanja in pesimizem.

  • mijau // 3.04.2011 12:47

    Najprej ti bom odgovoril na tvoja štiri vprašanja v stilu žirije: Imaš štirikrat “DA”, greš v naslednji krog.

    Na moje vprašanje pa si odgovoril po pričakovanju. Sedaj pa ti bom povedal, zakaj sem te vprašal. Ker malokateri pošteni človek pride na listo za poslanca. Ali noče, ali pa oni iz stranke nočejo njega.

    In zato ne bo bolje. Vsaj malo bolje bi bilo, če bi se spremenil volilni sistem, kjer bi ljudstvo volilo posameznike (odnosno ne bi več volilo tiste, ki so jih doslej razočarali.)

  • dare // 3.04.2011 12:57

    O fajn :) !

    Ja, to z volitvami zveni razumno! Verjetno ravno zato še nimamo takšnega sistema.

  • Marko // 7.12.2011 22:31

    V glavnem ,po domače rečeno, minister nima za burek, kaj da rečemo drugega :>

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !