dare.likar@siol.net

Alkohol je treba prepovedati … pika!!!

19.10.2009 · 42 komentarjev

No, pa smo spet pri alkoholu. Staviti bi si upal, da sem kdaj že zagotavljal, da o tem ne bom več nakladal. Vendar pa, nekatere stvari mi pač dvignejo tlak. Pametno ali ne, človek si ne more vedno pomagati. In tako sem v zadnjih dneh začutil kar nekajkrat, da se barometer dviga proti rdečemu območju.
No, saj niti ne vem kje bi začel. Mogoče bi začel pri prijatelju, ki rad kar pogosto posedi pri gostilniškem omizju. Ko smo kdaj omenili, da to kakorkoli pač ni ravno čisto v redu, je rekel: » Nekje moraš bit!«
Sosednji pivec je takrat nalil že drugo pivo. Plačal je, enako kot tisti prvi, s svojim denarjem. Mogoče se komu zdi to nepomemben podatek, vendar je po mojem to zelo odločilnega pomena.
Tretjega bi ta dan že skoraj lahko spoznal za rahlo okajenega. Vendar pa fant ne bo šel za volan. Peš bo šel domov po svežem zraku in pol njegovega strašnega problema se bo že prej kot bo prispel skadilo v jesenski zrak.

Mogoče bi začel raje pri prispevku, ki sem ga sinoči videl pri TV dnevniku. Novinarji so se v lovu za zlikovci, ki radi popijejo kakšen pir podali v neko zabavišče. Od enega do drugega so hodili, da bi našli kakšnega, ki bi bil že vsaj malo »gotov« in ko so ga našli, so fanta posneli z vseh strani in ga pokazali vseslovenskemu občinstvu v ilustracijo stanja našega naroda. Kar videl sem oči gledalstva širom po deželi. Razigran fant je v lokalu, kjer je bil, mimogrede, očitno zelo dober žur, zagotovo izpadel kot potencialen kriminalec. Očitno je bilo, da bo ta večer še surov in objesten. Zelo verjetno pa bo tudi šel na avtocesto in pobil par ljudi, ki bodo vozili v pravo smer.
Očiten nauk, da naj bi mladina raje svoje socialne stike gojila preko Facebooka in čas preživljala med štirimi stenami sploh ni bil omenjen.

Mogoče bi ob pobudah, ki jih sto ljudi in organizacij sproži ob takšnih tragedijah in , ki zahtevajo popolno ničlo vsebnosti alkohola pomislil tudi na tiste kulturne pivce, ki v visoki družbi umetelno vrtijo svoje pecljate glažke pred vohali in prikimavajo drug drugemu kako dobre primarne in sekundarne vonje ter kako izredno cvetico ima tista žlobudra v čaši. Pustimo ob strani, da marsikaterei od njih goji strastno željo, da bi takrat raje nekulturno in brezobzirno loputnil po grlu dva deci ohlajene rebule pa amen. Pa to, da buteljka tistega vinca stane, dvakrat toliko kot uspe delodajalec plačati za en delavski šiht. To pustimo ob strani. V glavnem, kulturni pivci. Tudi vi ste notri.

Najbolj pa mi da misliti, ko kakorkoli podvomim v takšno obravnavanje problema, to kako sem zaustavljen z ogromnimi nepremagljivimi argumenti.

»Povej to staršem tistih mladih ljudi, ki so umrli na avtocesti!«

Ne, jaz jim ne morem povedati ničesar. Ob tako strahotni tragediji in nepopisni bolečini, ki jo zagotovo preživljajo ti ljudje, jaz ne najdem besed. Ne morem niti poskušati razumeti kaj se jim dogaja. Vendar pa se vseeno počutim nekako boljši kot vsi mrhovinarji, ki v svoji ponarejeni službeni skrbi za naša življenja ob takšnih dogodkih planejo pokonci.

Vseeno si dovoljujem sovražiti posploševanje. Prepričan sem namreč, da kadar je človek tako omamljen, da stori takšno stvar, takrat tega ne more rešiti višja kazen ali manjša dovoljena raven maliganov v krvi. Človek je že zdavnaj zgubil sposobnost razlikovanja med tisoč in tri tisoč evri ali promilo ali dvema. In takšno posploševanje si drznem sovražiti tudi in predvsem zaradi tistih mojih v prvih vrsticah. Imam jih namreč za ljudi, ki si želijo samo normalno živeti. Predvsem pa smo vsi skupaj pristaši tega, da morajo ljudje v življenju sami potuhtati kaj je pametno in dobro zanje in za njihovo bivanje.

Kakorkoli obrnemo. Rešitev je samo ena. Alkohol je treba stoprocentno prepovedati. Prepovedati je treba pridelavo, prodajo, nakup , konzumiranje in misel na to nesnago. Posekati je treba brajde in na smetišča zvleči kotle za žganjekuhe. Treba je skuriti preše in v bliskovitih akcijah razbiti vinske kleti in arhive. Popolnoma in do konca. Vsako popuščanje je blefersko in nesmiselno laganje samemu sebi. Ko bomo to storili, bo svet očiščen surovin, objestnežev, hitrih voznikov in še cele vrste pokvarjencev.

Napisal sem, resnici na ljubo, zmeden tekst, upam pa , da bo kdo razumel neizogibnost teh radikalnih sprememb in bo začel akcije v tej smeri. Moje delovanje se sicer začne z afektom vendar na žalost konča samo s črkami.

Naj še omenim, da sem želel napisati samo uvod v zgodbo, ki pa jo bom zaradi (pre)dolgega uvoda objavil naslednjič. V glavnem …. v boj!!! SMRT ALKOHOLU ….. SVOBODA SVOBODNEMU UMU!

  • Share/Bookmark

Kategorije: omizje · v afektu



42 odzivov ↓

  • miri // 19.10.2009 19:23

    Iz tvojih ust,v božja ušesa. Lp

  • kastiljokastiljo // 19.10.2009 19:32

    Končno en dober predlog (pa čeprav se mi nekako dozdeva, da si bil malo sarkastičen). Sam bom brez težav normalno živel.

  • dare // 19.10.2009 19:51

    @miri, seveda. Nama se že ne bi nič spremenilo! :) Zagotovo pa bi se marsikomu. Vendar pa vseeno vztrajam pri tem, da mora to v življenju človek pogruntat sam. Sam mora biti zaslužen za delovanje svoje pameti.

  • dare // 19.10.2009 19:52

    @Kastiljo, sarkastičen? Hvala, da si opazil :) :) !lp

  • NoMercy // 19.10.2009 19:54

    Alkohola se ne da prepovedati. Dokazano. Že večkrat v zgodovini človeštva.
    In ker je to kao velik sovražnik človeštva (??) ga je treba uničevati :)
    Predlagam, da se ukinejo vse dajatve, davki, trošarina, marže … na alkohol, da ga bomo lažje in hitreje uničevali :P
    ——————
    Kar pa se tiče staršev ali kogarkoli od prizadetih:
    - avto je po svojih zmožnostih smrtonosno orožje.
    Če želite svoje bližnje zavarovati jin ne dajte možnosti, da vozijo.

  • noahnoah // 19.10.2009 19:55

    dare:

    zakaj misliš,da imajo funkcionarji in ostale take in podobne glave svoje šoferje :lol: samo zato,da se lahko zapijajo (seveda na naše stroške) saj noben posel,sestanek,obletnice …. ne mine brez polnih kozarcev.Od njih ne moreš pričakovati,da se bodo potegovali za prepoved alkohola,seveda pa imajo polna usta moralnih čvekov na to temo.Da seveda v opitem stanju sprejemajo pomembne odločitve ki se odražajo potem v naši kvaliteti življenja je tudi jasno,kajti trezen pogled na dogajanje v naši državi pove vse :lol:

    Kadar bodo začele vladati trezne glave in narodu ponudile človeku dostojno in primerno življenje bo tudi pijančkov za šankom manj za tiste,ki bodo pa še vztrajali pri omamljanju pa že sedaj obstajajo potrebne ustanove in programi,samo doslednost je potrebna :lol:

  • daredare // 19.10.2009 19:56

    @noMercy, brez milosti, a!? Ja, to bi znalo biti nekaj za naslednje razmišljanje. Stroji so postali daleč prehitri in premočni. In to ubija …imaš prav!

    Vendar pa bi se v smislu človeške morale, vseeno pri komentarjih distanciral od tako konkretnih primerov.

  • daredare // 19.10.2009 19:58

    @noah, zelo res in zelo blizu mojim mislim. In nasploh sem želel predvsem (cinično) razmišljati predvsem o bednosti tega trgovanja z etiko, s pravicami in z humanostjo. Zelo odvratno, zelo!!

  • strojnikstrojnik // 19.10.2009 20:19

    Poznam človeka, ki so ga skoraj ubili s čisto navadnim kamnom… :?

    Odstraniti vse nepritrjene, rokometne kamne… :shock:

    Ljudje smo pač cepci in kot takšni nevarni, pa naj bo z alkoholom, ali brez… :?

  • dare // 19.10.2009 21:07

    @strojnik , bravo. Škoda se mi zdi edino, da bo večina kaznovanih tistih, ki so želeli iz tistih kamnov narediti škarpo okoli bajte ali kakšno drugo koristno reč.
    Tisti, ki je res nevaren, bo pa že našel drugo primerno reč, da z njo razbije kakšno lobanjo!

  • bin // 19.10.2009 23:14

    Kaj pa ko bi prepovedali, odstranili, ukinili… ljudi? :roll:
    Seveda le tiste grde, hudobne, “tumpaste”, ki ne znajo pravilno uporabljati bogastva civilizacijskih pridobitev?

    Tudi “Besedo” bi bilo dobro dati na rešeto Dare! Včasih je nevarnejša od alkohola za volanom. ;) :)

  • prohibicije ne // 20.10.2009 07:38

    Že več kot 30 let ga zmerno pijemo in vozimo, pa še nismo povzročili nobene prometne nesreče. Povzročajo jih prepotentni trezni mladci s hitrimi avtomobili in “nalivači” z več kot 1,0 promilom.

  • miri // 20.10.2009 08:31

    @ prohibicije ne …pijemo in vozimo…Kaj obstajajo tudi avti z več vozniki oziroma volani?

  • klotilda // 20.10.2009 08:52

    Za volanom čista nula.
    Vse ostalo bi rodilo samo novo mafijo. M.

  • zirosi // 20.10.2009 10:15

    Ko berem take sestavke, je več kot očitno, da alkohol sploh ni problem – razen, če je avtor popil liter šnopca preden se je usedel za računalo.

    Zakaj ne bi raje prepovedali kar avtomobile, pa ne bi bilo več nobenih nesreč?

  • Suzana // 20.10.2009 13:01

    Z izjavo, da bi bilo potrebno alkohol prepovedati se ravno ne strinjam, čeprav se premalokrat ne zavedamo, da je tudi alkohol droga, ki utaplja posameznikova zavest in zasvoji človeka. Mislim, da v takšni ali drugačni represiji ni rešitve. Največji problem se skriva v naši alkoholni kulturi. V naši družbi smo tako patološko usmerjeni k iskanju in odstranjevanju posledic, namesto, da bi si postavili vprašanje “Zakaj ljudje pijejo alkohol”? Zakaj se ne moreš zabavati brez alkohola?” “Zakaj zastrupljaš svoje telo?” Povprečni Slovenec se sploh ne zna zabavati brez alkohola. Brez alkohola bi bila na zabavah prava žalost. Torej hvala bogu, da imamo Slovenci glede na našo zategnjenost vsaj eno družbeno sprejeto drogo, ki nas sprosti od naše čustvene otopelosti, vsakdanjega garanja, skrbi zaradi službe itd. Malo razmislite, Slovenci imamo milijon razlogov, zakaj se ga je potrebno napit.

    Prejšnje dni se je veliko govorilo o alkoholu in prometnih nesrečah, kar je tudi mene malo razjezilo. Sem opazila, da je gospoda, ki je v Arji vasi povzročil prometno nesrečo zaradi napačne strani vožnje po avtocesti pod vplivom alkohola, večina linčala, ko je je javno opravil vsem prizadetim. Bližnje, ki žalujejo seveda razumem, da še tega ne morejo sprejeti. Vse ostale, ki so ga linčali, pa ne razumem. Preprosto se mi ne zdi logično, kako se lahko zdaj vsi spravijo na nekoga, ki samo odraža dogajanje v naši družbi. Zdaj se vsi delajo pametni, ko pa pridem na kakšno zabavo pa me vsi čudno gledajo, zakaj ne pijem. Če tako poveličujemo in družbeno sprejemamo alkohol, zakaj pa ne bi tudi posledice. Pomislite, kolikokrat se kdo hvali, kdaj in koliko je spil in kako se je lepo vinjen pripeljal domov ali koliko ga nese. Predvsem moški seveda, za ženske je to itak pregrdo ravnanje!

    Moje mnenje je, da če sprejemamo alkoholno kulturo, sprejmimo tudi posledice!

  • bin // 20.10.2009 13:57

    @miri #13
    Nekateri se očitno onikajo. Pač nismo vsi na tem svetu le kovači, štromarji, kmetje, … :mrgreen:

  • dare // 20.10.2009 14:35

    @bin, beseda je lahko hudič. Če si z njo zasvojen pa sploh :) !!

  • dare // 20.10.2009 14:37

    @Prohibicije ne,
    torej greste načrtno (nekoliko) pijani za volan. Ja, to je malo sporno. Sicer pa bi statistika mogoče res pokazala kaj podobnega kot praviš ti ??!?

  • dare // 20.10.2009 14:38

    @zirosi,
    z največjim veseljem bi odgovoril na tvoj komentar, vendar ne vem kaj si hotel povedati. Podobno kot tudi ti ne veš, kaj sem hotel povedati jaz! lp

  • dare // 20.10.2009 14:43

    @klotilda,
    se ne strinjam popolnoma. Normalen človek do tiste stare 0.5 zagotovo ne čuti posledic pitja. Pa to pravim predvsem zato, ker v tem primeru človek niti zvečer dan pred vožnjo ne bi smel popiti enega pira. Da ne govorim, če ga nujna vožnja preseneti potem, ko je prejšnji vroči poletni večer popil tri flaše pira in mu je v krvi še zjutraj ostalo npr. 0.3.
    Vse takšne pobude kot je tvoja se mi zdijo zelo podobne mojemu naslovu. Prepovedat, pa da ne kompliciramo!

  • dare // 20.10.2009 14:46

    @Suzana,
    s tako izjavo se tudi jaz ne bi strinjal. Pa čeprav sem abstinent. Je pa nasploh ta moj sestavek zame osebno popoln poraz. Počasi sem že dobival, zaradi pohval in spodbud, občutek, da znam kakšno stvar ali svoje misli s svojimi črkami dovolj nazorno opisati.
    Zdaj pa je jasno, da se bom moral še veliko naučiti. Ali pa se bodo ljudje morali naučiti brati !? Bogve!?

  • dare // 20.10.2009 14:47

    @miri, mogoče imajo pa ti antiprohibicijski tipi klub ali društvo in grejo družno v oštarijo in potem ……

  • Nejc // 20.10.2009 16:58

    Kaj bi prepovedovali, raje dajmo še vse ostale (vsaj mehke) droge legalizirati. Mrtvije na cestah ne bo nič več, če pa začnemo s prepovedmi, lahko začnemo kar pri mastni hrani. Tudi ta jih dosti pobere, čeprav ne pred TV ekrani.

    Lp

  • Vitalka // 20.10.2009 19:30

    Alkohol je navada. No, včasih postane odvisnost. V glavnem povzroča najprej ugodje, potem pa težavo. Včasih večjo, včasih manjšo.
    Verjetno ne rešimo sveta, če ga prepovemo. Kar je prepovedano, je itak najslajše. Ampak če sploh ne veš, da obstaja, potem ni problema.
    Koliko generacij rabimo, da alkohol izgine?
    Napisano pod vplivom alkohola.
    Hecam se.

  • dare // 20.10.2009 20:17

    @Vitalka, hec je zlata vredna reč :) ! Sicer pa alkohola ne pijem. Ne mešam pa se v navade ljudi, ki to počnejo za silo zmerno in ne škodijo drugim ljudem. Niti slučajno si ne želim, da bi ljudi jebali s kakšno prohibicijsko politiko. Sem pa alergičen na modele, ki se dvignejo ob vsaki takšni tragediji in hočejo pol Sloveniji spremeniti življenje. V globoki skrbi za naše duše in telesa. Jim mater!

    Zadnji alkohol sem pa spil 93 ega leta. Piti ne smem zaradi diagnoze epilepsija. Ta razen abstinence in nekaj malega zdravil ne vpliva na moje življenje. Normalno delam, vozim avto itd. 93 -ega me je neki tip (trezen!! :) ) počil z avtom in dobil sem udarec v glavo. To je zbudilo v moji glavi bolezen iz otroštva. Pred tem sem pa kar pridno spraznil kakšno steklenko :) !

    V glavnem sem predvsem pristaš tega, da ljudje sami uporabljajo svojo pamet ne pa da jim kvazi strokovnjaki solijo pamet. lep pozdrav! Dare

  • strojnikstrojnik // 20.10.2009 20:45

    Pa smo še Dareta jeznega videli… :shock:

    Pa smo že vsi pravili, da blogos ne more več presenetiti… :mrgreen:

  • Vitalka // 20.10.2009 22:52

    Sedaj, ko sem tole še malo tenstala po moji pametni glavi, moraš še piko na i dodati: pod vplivom alkohola marsikdo postane svoja boljša izdaja, tudi to je treba reči, saj mu alko da samozavest in zmanjša tisočere strahove.
    In tu bi lahko našli eno dobro stran poleg mnogih slabih in ljudje bi se lahko malo zamislili, zakaj je temu tako.

  • marjon // 21.10.2009 12:10

    Ta članek je neumnost na kvadrat.
    Če je temu tako, pa pomislimo kaj vse še moramo prepovedati.

  • miri // 21.10.2009 12:17

    @ marjon.Da nimaš problemov z alkoholom?

  • NoMercy // 21.10.2009 12:47

    Ne vem pa zakaj bi alkohol prepovedali?
    A sam se pa nihče ne more brzdati, da ga nebi pil – kdor je proti alkoholu? :P
    Pa svojo rit z avtom na skret tudi vsakdo lahko vozi v prepričanju, da bodo vsi pazili na njega kje in kako vozi ?? :)

  • dare // 21.10.2009 14:29

    :) :) :) :)

    To mi edino še pade na pamet!

  • dare // 21.10.2009 14:31

    @strojnik, kakšne hude jeze pa nisem zasledil. Dobro, malo že …sicer pa če praviš da bi to zdrmalo blogos, bi se pa tudi splačalo malo popizdit :) a ne !?”

  • strojnikstrojnik // 21.10.2009 15:43

    Komentar mi je zbrisalo, pa tako dober je bil… :(

  • Simona ReboljSimona Rebolj // 21.10.2009 16:00

    Amen! Pa vendar se strinjam s tapametnimi, da je treba po izbrisanih izbrisanih najprej izbrisat kadilce, so manj življenjsko nevarni od dinamičnih alkoholikov. V bistvu bo alkohol v vrsti za izbrisane še dolgo čakal, čeprav precej manj od izpušnih plinov, jedrskega orožja itd., tako da nam ta bolj skromnim nekaj zabave vendarle še ostane na tem svetu. Ha!

    Sem pa pomislila zadnjič, kje imamo v Sloveniji tiste avtmobilčke za zaletavat, ki so bili po spominu iz otroštva na vsakem koraku po luna parkih? Še pomnite tovariši? A to še obstaja? Tisto je bila hudo zabavna pogruntavščina za pumpanje volje do dirkanja in zaletavanja. Osebno sem strašno uživala.

  • Simona ReboljSimona Rebolj // 21.10.2009 16:07

    Aja … sicer, Dare, si me pa šokiral s slabo voljo, ker bojda za nekatere nisi zapisal dovolj razumljivo. Na ta trenutek, da vsaj kdo, zaboga, ne bo razumel, nekateri pisatelji čakajo vse življenje in če se končno zgodi ganjeni nad svojim prestopom med Velike nazdravijo … hehe …

  • RadoRado // 21.10.2009 16:09

    Aleluja!

    No Simona,
    končno se enkrat strinjava. Tudi jaz sem zato, da kadilce zapremo v geto. Pa naj kadijo po mili volji.

  • Simona ReboljSimona Rebolj // 21.10.2009 16:29

    Đizs! Mogoče svoj komentar o užitku nad lastno nerazumljeno Velišino preklicujem … hehehe …

  • RadoRado // 21.10.2009 16:49

    Preklic? Kakšen preklic?
    Nema preklica! Kar so rekla, si rekla!

    Taka si kot Pahor. Najprej blokada Hrvaške, potem jim leze v rit.
    :-)

  • dare // 21.10.2009 17:00

    @Simona Rebolj, v resnici sem vse bolšje volje. :) Ta nepotrpežljivost na poti do tiste prave slave (limousine, champagne …..ecc ) je pa pač … ja, tak sem!
    Vendar če pogledamo, da je bila taka pot velikih imen literature v zgodovini ….bom pa še malo potrpu!
    Me bo pa malo jezilo, ko bodo specialci planili v višjeligaške restavracije in prestrašenim kulturnim pivcem pred očmi razbijali buteljke prej, kot bi jih začeli trpati v svoje marice. A bo takrat kakšen kurac rekal: “Točno to je napovedoval Dare !” !?

  • dare // 21.10.2009 17:02

    @Rado, kadilci so zaenkrat dobili svoj del in smo takrat vsi pametovali okoli tega, zdaj naj zaenkrat trpijo na ta način še naprej. Vsaj jaz sem tega mnenja! lp

  • Simona ReboljSimona Rebolj // 21.10.2009 20:43

    @Rado:

    Mhm … Kaj sem pa pravzaprav rekla, je zdaj vprašanje … kakor koli že, z vsemi silami se upiram, da bi me spravil v obup, zato se bom tokrat v imenu užitka nad pojmom nerazumljene veličine odpovedala pojasnilom … hehe …

    @Dare:

    “Me bo pa malo jezilo, ko bodo specialci planili v višjeligaške restavracije in prestrašenim kulturnim pivcem pred očmi razbijali buteljke prej, kot bi jih začeli trpati v svoje marice. A bo takrat kakšen kurac rekal: “Točno to je napovedoval Dare !” !?”

    Haha … imaš prav! Sigurno ne bo kurca na svetu, ki bi rekel: “Točno to je napovedal Dare!”. Tudi če se bo kakšen kurac spomnil, kar si napovedal, nalašč tega ne bo izrekel, ampak zavistno obdržal zase … heh … No, če te kaj potolaži, gredo pa te zgodbe tako, da se bo zagotovo kdo kasneje spomnil anekdote razbijanja buteljk kulturnim pivcem pred očmi in slavnostno oznanil, da je nekoč to napovedal Dare! Takrat bo tvojo veličino že dodobra pogoltnila zemlja sicer, tako da se preveč veselit ne boš mogel, ampak nekaj je pa le … hehe …

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !