dare.likar@siol.net

Evolucija pameti

10.07.2009 · 18 komentarjev

V debate o zgodovinskih dejstvih ali pa, še slabše, o politični realnosti se ne bi smel spuščati. Čeprav imam o stvareh svoje mnenje, se v takšnih polemikah hitro zaplezam. Glede na nepozorno prebiranje mojih odgovorov , mimogrede v tem sam nisem nič boljši, hitro pride do situacije, ko zgleda, da se ne strinjam z ničemer ali , še mnogo huje, da se strinjam z vsem.

To se po mojem dogaja zato, ker se ne držim zlatega pravila demokratične internetne razprave. Omenjeno razpravo sicer sam pri sebi imenujem vpitje drug čez drugega pa to zaenkrat ni toliko pomembno. No, to zlato pravilo pa je definitivno predvsem to, da se moramo pri čisto vsaki tematiki obarvati popolnoma črno ali popolnoma belo. Brezkompromisno in brez popuščanja se moramo držati svojih okopov , če hočemo biti resni sogovorniki.

Meni to slednje gre nekoliko slabše od prstov. Smolo imam, da si stvari predstavljam zelo plastično. Če tuhtam o določeni situaciji se mi v glavi odvijejo prizori , slike in zvoki. Vse omenjeno povozi pragmatično razmišljanje, ki mi z njim umirjeno , premišljeno in pogosto pokroviteljsko postrežejo sogovorniki. Takrat v afektu zgubim sled in nisem več dosleden partner v debati. Posebno, če reagiram na hitro in ne dovolim možganom premleti stvari .

Tako sem poskušal razumeti tudi stvari , ki jih je zagrešil popolnoma zablodeli in oboleli um. Prisluhnil sem nasprotnim argumentom, ki so govorili o specifiki nekih davnih časov in o pogojih, ki so bili zelo prikladni, da je taisti um tako nepopisno zbolel. Poskusil sem razumeti čas in preprostega človeka in pri tem sem samokritično izhajal iz tega , da tudi sam nisem imun na manipulacije in vplive okolice. Sprejemal sem pojasnila.

Pojasnila da, opravičil pač ne!

Pogosto pravimo, da se moramo iz najbolj mračnih epizod iz zgodovine nekaj naučiti, da nam morajo biti grozote v svarilo in opomin. Celo tako znamo biti naivni, da nam je kar nekako logično, da se nekatere stvari preprosto ne morejo ponoviti, da smo zdaj ljudje drugi in drugačni in da so naši možgani napredovali na višji in boljši nivo.

Mimo, popolnoma mimo!

Vsake toliko kje preberem o politiku, zvezdniku ali na primer celo škofu, ki zanika ali omalovažuje holokavst . Zamahne z roko , če mu kdo omeni kakšen zgovoren podatek ali pokaže sliko množice uničenih teles in duš.

Zlahka najdemo ljudi, ki v sramotnih pokolih množic ljudi po naših jamah, jaških in breznih ne vidijo nič slabega , nič bolnega in celo nič spornega.

Na blogosu se kar ni hotela končati debata o nekem dokumentarcu, ki govori o strašnem trpljenju otrok s Petrička. Ti otroci, krivi samo….česa so sploh lahklo tako majhni otroci, celo dojenčki sploh krivi, ti otroci so bili posiljevani , mučeni in tisti , ki so preživeli psihično zaznamovani za celo življenje. Pa vendar se najdejo analitični veleumi, ki začnejo ta nadvse kruta dejstva opravičevati, barvati in posploševati.

In vse te stvari, ki so zares samo in čisto samo pravo najhujše človeško zlo, najnižja točka človeškega bivanja na planetu, ki nam je dan v uporabo, početje, ki pameten človek v njem ne bi smel najti ničesar vsaj malo pozitivnega, to nedelo omračenega zverinskega uma še vedno najde opravičevalce, zagovornike in celo simpatizerje.

Mlad fant , »krivec« za to moje razmišljanje, iz krajev, ki sicer šele želijo biti država se mi je zdel prava osvežitev. Parkrat smo posedeli skupaj. Po ničemer se ni videlo, da je iz področja, kjer gospodarstvo le klavrno šepa , ko se pobira na ruševinah vojne pred dobrim desetletjem. Ne, zdel se mi je šolski primer, mladega inteligentnega človeka, ki je presegel neko temno , nerazumno obdobje. Bil je zanimiv in kakor se za pripadnike njegovega naroda spodobi prijetno cinično duhovit. Radi smo posedeli skupaj in popili pijačo ali dve. V politiko nismo hoteli drezati. Vsaj zase lahko rečem, da se za kaj takega pri ljudeh iz teh krajev težko odločim. Ja, kot bi se bal, kaj mi bodo povedali. Vendar pa, kako bi bilo lahko drugače je enkrat debata pa le nanesla na tista leta in tiste stvari. Mogoče je k temu pripomoglo pivce več ali pa je bilo vzdušje pač takšne sorte.

In odgovor se mi je zdel šokanten in naše presenečenje je bilo dovolj veliko, da smo umolknili in debato po kratkem postopku vrnili v sfero športa in muzike.

Mladić junak, Vukovar pretiravanje, Srebrenica konstrukt….predvsem pa Bošnjaki golazen (gamad) , da je ni primerjave.

Da, bi se kdo iz zgodovine kaj naučil? Da bi bilo lahko enkrat zadnjič? Ne, ne, stvari tečejo naprej in nikoli se ne bodo končale .

Postavili smo se na noge in zrasli v višino. Poleteli smo na luno in izumili mikročip. Znamo zamenjati človeku notranje organe in izdelovati robote.

Kako to zmoremo mi ostaja uganka. Z možgani zagotovo ne. Možgani so na evolucijo očitno popolnoma imuni.

  • Share/Bookmark

Kategorije: v afektu



18 odzivov ↓

  • nevenkanevenka // 11.07.2009 08:51

    Vsak napredek je kontroverzen že v svojem bistvu, ker ima vsaka stvar dve plati, a če nekaj poimenujemo napredek, očitno pozitivne lastnosti pretehtajo. Tudi regresija je najbrž samo prehodne narave, čeprav nas običajno drago stane. A osebno verjamem v stalno napredovanje in upam, da bo hkrati z njim človeška samodestruktivna plat enkrat vendarle izzvenela.
    Čas, ki ga opazujemo in bi že radi drugačne rezultate, je najbrž prekratek. Evolucija ga rabi več. V njenih očeh smo se ravnokar znebili orodja iz kamna.

  • miri // 11.07.2009 10:03

    Ti kar razmišljaj in piši po svojem prepričanju.Mi bomo z užitkom brali in ,mogoče,komentirali.Lp

  • BlazzBlazz // 11.07.2009 11:16

    Dare…vse najboljšeee!!!

  • nish // 11.07.2009 12:57

    Pamet?
    Se mi zdi, da gre tu bolj za čustva.
    Ta se pa ob takih stvareh težko(če sploh) kontrolira.
    /raje imam odkrito sovraštvo. vsaj veš pri čem si.)

    In ne maram soditi.
    Ker niti približno ne vem, kako bi se obnašala jaz, če bi preživljala vse kar so dali skozi ljudje na tleh bivše Juge.
    /za ohranitev življenja mene in bližnjih, pripravljena storiti vse? bi rekla da ja.)

    Lepo nam je, veš.
    Pa lep pozdrav.

  • 1danica // 11.07.2009 14:48

    Ojej, to pa poznam! Poznam tipa z univerzitetno izobrazbo, hudo šolan torej, inteligenten in z mnogimi talenti. A Srbi so carji, ki so zmagali tudi v tistih bitkah, ki so jih izgubili, enotna izobraževalna jedra (se spomniš?) edino pravilna – saj, kaj od kulture pa sploh Slovenci imamo, oni imajo književnike svetovnega formata!! Vsi napadi na Srbijo neupravičeni, Slovenija je pa samo ena j…na država z je…im folkom, ki niti žurat ne zna, sploh je vse j…no kaj še vedno dela tukaj, mi pa ni jasno. In zakaj mora to ravno tako pljuvati ven v eni debai mimogrede, tudi ne.

    Ni vredno. So in bodo. Eni so od tu, drugi od tam… Mnogo je stereotipov, eni od njih pa veretno celo držijo.

    Aja, pa čisto nič nimam čez Srbe. Bohvari!

  • dare // 11.07.2009 15:42

    @Blazz, hvalaaa …..ostalim lep pozdrav , bom odgovoril, ko se vrnem :) !!

  • bin // 11.07.2009 23:16

    Zgrešeno v temeljih Dare!!! :twisted:
    Predvsem si pozabil na dvojnost pameti. “Skupinska” pamet vsaj začasno ponavadi prepleza stopnico navzgor, pa jo potem skupina posameznih pameti nazaj dol potegne. Vse prevečkrat se prekobali celo za dve stopnici. :sad:

    Torej: Čisto mogoče je, da je fant na svoji koži občutil samo najslabše “primerke” drugega naroda. Naj slepo verjame “neki zgodovini”, da je tam na tleh le zvitek vrvi, če ga je iz takega zvitka nekoč kruto usekal kačji strupnik?

    Videti bo, kot da sem med tistimi, ki opravičujejo zločinska dejanja. :sad: Ne, nisem! Vedno in povsod in to na obe strani se zavzemam za strpnost in razumevanje. Za poskus razumeti tudi vzroke in ne samo posledic dejanj, ki jih zagrešijo (zagrešimo) ljudje. Razumeti še ne pomeni odpustiti, še manj odobravati. Samo pot proti daljnemu cilju sprave.

    Vse najboljše Dare, tudi od “oporečnika” bina. :)

  • kamperkamper // 12.07.2009 09:22

    Kar se Janezek nauči,to zna :lol: vse je v učiteljih :lol:

  • dare // 12.07.2009 09:42

    @nevenka, edino če prej, kot uspe evoluciji ,uspe nam in naši samodestruktivnosti!

    @miri, računam , da bom to tudi počel (vsaj) še nekaj časa. Komentarjev pa sem vedno vesel. TAko zgleda vse skupaj bolj živo. Vesel sem tako tistih, ki želijo res pokomentirati ali podebatirati kot tudi vsakega, ki me samo pozdravi ali se podpiše pod tekst. lp

  • dare // 12.07.2009 09:54

    @Nish, tu se pa brez težav najdeva. Posebno v ugotovitvi, da nam je dokaj lepo v tem koncu. Prijatelji in znanci so me že od nekdaj pomalem siti s to mojo miselnostjo vred, ko trdim, da nam ne gre slabo. Posebno sem to trdil v devetdesetih in bil vedno deležen jezne kritike ljudi, ki so vedno prepričani, da nam je gorje, da se ne da opisati. No, zdaj imamo nekaj majših težav ampak …… ni sile :) !

    Soditi pa tud sam ponavadi ne želim. Kot sem napisal, niti ne maram spraševati teh ljudi o njihovih stvareh. Na nek način občutim do ljudi, ki so doživeli čase in stvari, ki so po svoji grozljivosti svetlobna leta daleč od vsega, kar nas je večino doletelo .
    Malo je pri vsem tem “moteče” to, da so ti fantje premladi, da bi bili kakorkoli del tistega. Šokantno pa je bilo tudi zaradi tega, ker je sicer zgledalo, da so večino tega rešili in , da imajo do vsega neko pametno distanco ….. potem pa to!
    Ja, no, soditi pa res ne moremo. V glavi imamo druge podatke in tudi neprimerljivo bolj neobremenjeno jih lahko obdelujemo! lp

  • micamica // 12.07.2009 11:08

    podobne političćne analfabete kot je ta, dotični fant, lahko najdeš domala na vsakem koraku. Med belimi in rdečimi in črnimi. Med vsemi, ki o politiki “veliko” vedo, v bistvu pa so- če so sploh kdaj- prisluhnili le enemu viru informacij. In ta t. i. “vir” jih je tako prevzel, da so ensotavno postali zastrupljeni z vodo, ki so jo iz nje “pili”.
    Podobnih kot je ta fant-kot sem že rekla- je ogromno, preveč celo.
    Na videz so kransi, široki v pogovoru, dajejo vtis, da so enkratni in najboljši, člvoek se vanje dobesedno “zaljubi” (pretiravam :-) ), a ko se- lahko povsem slučajno- odkrije šibka točka…………ja, potem pa je hudič.

    V davnih časih sem poznala nekega takega luštnega in srčkanega fanta, vse punce smo ga imele rada, on pa je bil eden najbolj pozornih moških kar sem jih poznala.
    Vse do trenutka, ko v časopisu preberem, da je v neki drugi državi, nekemu pripadniku drugega jugo naroda, podtaknil pod avtomobil bombo in bil pri tem dejanju še sam ob življenje.

    Recimo, da šoka ob njegovi “dvojnosti” ne bom pozabila nikoli.

  • dare // 12.07.2009 11:17

    Ja, Danica, Srbi so glede tega pa res zakon. Winers forever! Mislim, saj po svoje mora biti to v redu občutek. :)

  • 1danica // 12.07.2009 11:17

    Mene ne moti drugačno razmišljanje. Moti me nepripravljenost prisluhniti kakršnim koli drugim argumentom. Moti me, da čisto inteigentni ljudje včasih nočejo niti malo pogledati okoli sebe.

    Je pa res, a je tako vztrajanje pri enem stališču veliko bolj enostavno (in ti torej poenostavi žvljenje – najbrž)kot nenehno ugotavljanje, da stvar ni nikoli črnobela in je tudi krivda zelo kompleksna zadeva, o kateri nam niti ni treba vsakič posebej razpravljati. Zakaj bi pa moral soditi o vsem in vsakomer?

  • dare // 12.07.2009 11:28

    @bin, težko mi boš oporekal, saj v bistvu nisem skoraj ničesar trdil. Sem samo opazil nekaj stvari in niso mi bile všeč. Verjetno si opazil, da sem v tekstu namignil, da tudi zase ne mislim, da sem imun na manipulacije (z mano) ! Zelo dobro se spomnim kako je bilo z nami pred npr. dvajsetimi leti in kakšno je bilo splošno mnenje zdaj o Srbih pa o Hrvatih itd. itd. ! V kratkem času so bili eni ali drugi neznansko osovražen in na vse načine negativno označen narod. In ravno tako kot je prišel na “slab glas” je prišel (cel narod!!!!)tudi na dobrega in vse skupaj se je že nekajkrat obrnilo.
    Pa , če smo si pošteni, nimamo z njimi v bistvu nikakršnih izkušenj. Samo informacije, ki nam jih po svoji meri prirejene in izbrane ladajo v glave.

    Nedolgo nazaj sem en šiht delal skupaj z mladim fantom. Pob je malo čudaški s svojim govorjenjem in obnašanjem ampak nič za to. Dokler ni načel pogovora. Očitno je v meni videl sogovornika za nekaj ….. No, začel je približno tako, da on kao sovraži čifurje. :) Mislm, res hecno. Povod za takšno debato mu je bila neka hrvaška muzika, ki je igrala po radiu.

    Na njegove modre in globoke besede sem s pristnim le malo poudarjenim začudenjem odgovoril:
    “Pa, a ti poznaš kakšnega?!”

    Moje vprašanje ga je nenavadno zmedlo. Prav smešno dolgo mi ni nič odgovoril. Potem je pa le siknil: ” Še preveč!” Debata pa ni stekla dalje. Najino , na srečo kratko , sodelovanje je bilo bolj tihe sorte. :)

  • daredare // 12.07.2009 11:36

    @mica, to je pa že izkušnja, ki zanjo zares verjamem, da je ne boš pozabila. In bogve kaj se je tipu zgodilo in kaj mu je premaknilo klikerje v glavi.

  • nish // 12.07.2009 12:55

    Dare…mlade velikokrat “zastrupijo” starejši./ki naj bi bili pametnejši…pa dostikrat niso ane)
    …in gre sovraštvo iz roda v rod. Ja, bedno do konca.

    V prvem odstavku tvojega komentarja se pa najdem zlahka. ;)

  • bin // 12.07.2009 21:04

    Verjetno si moje razmišljanje s preveliko šeflo zajel, Dare? :shock: Ni vredno! :oops:

    Vem, na nekem vzorcu je treba prikazati vzroke dogajanja – stanja, s katerim se ne moremo molče sprijazniti. Tvoj vzorec je pač bil ta fante. Čisto prav in lepo si zajel “problematiko”, s primerom na koncu odgovora na moj komentar pa si stvar še čudovito dopolnil. :) Vse preveč smo ljudje vzgojeni “v duhu”, da iščemo krivce za svoje težave med “njimi”, drugimi, drugačnimi. Ne krivde temveč krivce! :sad: Ni važno kaj počne, kaj misli, kaj nam je v resnici sploh lahko storil, važno je komu “pripada”. Ni naš! Do tega, da pod kožo na njegovem čelu zagleda rožičke ni treba treh piksen piva.
    Pri trditvi o ločenosti skupinske in posameznikove (nes)pameti pa ostajam. :)

  • dare // 12.07.2009 21:39

    @bin, vsakega komentatorja vzamem čisto resno :) Le kako bi bil Bin lahko izjema ??

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !