Volilni dan
Aktualno, v afektu 21.09.2008
Volilni dan! Dan , ko naj bi začutili bitje srca gospe Demokracije. Ko naj bi začutili toplino njenega objema.
Ja, prvič odkar sem bil spoznan za polnoletnega sem zanemaril oziroma odklonil to možnost. Zavrnil sem očitek, da s tem nekomu pomagam , kar v jeziku tistega, ki to očita seveda pomeni, da pomagam slabim silam.
No, saj teoretično, v principu je to mogoče malo tudi res, ampak pri meni rešitve za ta problem ne potuhtam. Se pravi , da nisem za nikogar ali, še mnogo huje , zgleda da sem proti vsem!?
Posameznikov, ki so se v preteklih tednih svetlimi pogledi smehljali z ogromnih plakatov in prepričevali ljudstvo slovensko na TV soočenjih, nimam namena tukaj niti omenjati. Zame so posebej vsak zase nepomembni akterji, ki jim je najpomembnejša spretnost pridobitev oziroma ohranitev dobre državne službe. Seveda njihovo delovanje včasih močno vpliva na naše življenje, vendar hkrati daje vse skupaj nedvoumen vtis, da stvari ki jih počnejo nekdo drug ne bi počel veliko drugače in seveda tudi ne veliko bolje.
Tako se večina njihovega znanja skoncentrira na mesec dni pred strašnim izborom v štiriletni finale. V tistem mesecu postane najbolj važen njihov izgled, barva glasu, telesna drža in igralske sposobnosti. V stilu misic so dobrodošle še pevske ali morda kakšne podobne sposobnosti.
Ne , kot že rečeno…s temi tipi se ne bom ukvarjal. Kar težko mi gre z ust ampak vse bliže sem tisti ljudski misli: »Čist vsi so glih!«
Raje bi omenil, da je moja neudeležba sad odklonilnega odnosa do celotnega cirkusa, ki mu pravijo politika. Celoten sistem, ki se kruleče hrani pri koritu in hkrati bolj ali manj uspeva prepričevati živelj pod sabo, da se bori čisto samo in za nič drugega kot ravno zanje.
Pred par leti sem za krajevno glasilo napisal članek z naslovom tretje mnenje. Šlo je za komentar ob kampanji za novo občino. Moje pisanje ni bilo preveč očitno usmerjeno niti proti niti za odločitev. Pisal sem predvsem o tem, da ne odobravam ihtave evforije, ki jo opažam tako pri pristaših kot tudi pri nasprotnikih spremembe. Kar sem napisal se meni osebno ni zdelo ravno kaj posebnega. Niti nisem mislil, da bo to kdo objavil. Efekt, ki ga je moje nakladanje imelo pa me je več kot presenetil. Obgovarjali so me krajani in sodelavci. Celo predsednik družbe me je ob nekem naključnem srečanju pozdravil in mi naklonil nekaj prijaznih besed v smislu, da preprosto mora pohvaliti takšno razmišljanje. Poseben biser je bila izjava glavnega akterja v kampanji ZA občino, ki je na radiu med drugim dejal, da priporoča branje članka v ( pazite!) ‘intelektualni užitek’! O krucefiks, nič mi ni bilo jasno.
Pa sem v bistvu napisal samo misel, ki mi je še bolj jasna v teh dneh , kot v času pred tremi leti. Ugotovil sem samo to, da je življenje postalo trgovina. In postaja še bolj in to gre v skrajnosti, ki jim ne vidim konca. Še posebno dobrega ne. Trguje se z zdravjem, trguje se s pravico, trguje se z mnenjem ljudi in njihovim izgledom. Predvsem pa se veliko preveč trguje z znanjem in z delom!
No vidite in takrat, ko bom zaslutil, da se karkoli v glavah veličin, ki se nam ponujajo za voditelje lahko vsaj za malenkost začne spreminjati v drugačni smeri. Ko bo kdo name naredil vtis, da bo treba začeti ceniti tudi kaj drugega kot štacuno, blefiranje in pompoznost, ej takrat bom tudi jaz oblekel nedeljsko obleko, si nataknil nedeljski nasmeh in odšel na volišče. To bo praznik in sonce bo sijalo tisti dan. Obkrožil bom ime, oddal listek, stisnil presenečeni deklici roko in srečen odšel s prijatelji na en glaž.
Takrat bodo namreč začeli spoštovati delo.
Bojim se le, da se bom v tistem trenutku s polno plešo debelih hladnih potnih srag neusmiljeno prebudil.






21.09.2008 ob 18:34
Evo, najprej krneki modrujem potem pa še komentiram sam sebi. Svašta. Aja, samo to sem hotel povedati, da je tisto kazalo na naslovnici blogosa ena sama zmeda in , da ti objavo flikne mimogrede ven, tam pa se pojavi nekaj izpred dveh dni ipd. A ni fajn komentar??
21.09.2008 ob 19:38
Komentar ena A,
Mnena sem, da mora vsak voliti - ali ne voliti - tako, kot čuti.
Bi bilo pa zanimivo, če bi enkrat vsi šli na volišče in bi NEvolilci vsi oddali neveljavno glasovnico. Te solate bi bilo kar precej.
Mene je presenetila sama glasovnica (jp, jaz sem pa šla). Pismo, tu pa zeleni niso imeli prav nobene besede, se mi je takoj zazdelo. A3!!! Naslednjič bo še polakirana ali bodo tiskali pa kar na kakšne risalne liste!!
21.09.2008 ob 19:46
Ja, hvala no. Sem sicer tam na koncu malo zamutil in nisem znal speljati….sem zdaj nekaj popravljal. Moja glavna misel je bila namreč ravno ta o spoštovanju dela. Seveda kljub svojemu statusu nimam v mislih samo fizičnega dela ampak bolj splošen odnos do ljudi. To kar se zadnja leta s tem dogaja ne more peljati k ničemur dobremu!! Majkemi!
22.09.2008 ob 09:07
ma veš kaj, iz vsega se da naredit “štalo”. vsak dan. sam če množica, lačna kruha in iger, pade na finto. padem? padeš? padamo?
letos sem šla predčasno, v sredo. dve minuti moji imajo. nič več. gledala niti enga soočenja. naokoli mene je en kup bolj zanimivejših reči, sori. sploh zdej, ko je krajši dan, pa tko hitr tema :). še to sem šla v sredo predvsem zarad tega, ker mi je po spletu okoliščin v roke ob kavi zjutraj prišel v roke Dnevnik, in objavljena pridiga bevškega župnika. mislim, ej, haloo?! pa kje živim, leta 2008! če me pa kej bolj ne spravi na obrate …
se pa strinjam, da je vse skupi postalo eno samo trgovanje. daj dam daš. še zmer se mi pa zdi, da lohk vplivam kvečjemu in samo nase in na svoje odločitve. kolkr tolk.
kako se igra politiko, mi je blo pa jasn pred več kot 10 leti, ko sem kot študentka kandidirala za študentski parlament. da ti vidiš, kako podmuklo in načrtovano se gre te reči. pa kako se eni in drugi mešajo že v tako študentsko politiko. predpriprave na kasnejše svinjanje, čist nič drugega.
je bla pa zanimiva izkušnja, nimam kej za rečt :).
22.09.2008 ob 11:48
Če sem pošten, sploh ne vem točno, kje je moje volišče…


Še čakam na nekoga, ki bi ga šel volit, samo ga zgleda ne bom dočakal…
Je pa seveda demokratično, da dva cepca preglasujeta vsakega pametnega…
22.09.2008 ob 14:51
@lidija, torej imaš dovolj konkretne izkušnje in veš, da se lahko iz sanjarjenja kot ga opisujejo zadnji odstavki nič drugega kot samo zbudiš!
@strojnik, vse je naštelano na tista dva, cel sistem. Churchil je menda rekel, da taka ureditev sicer sucks ampak, da na žalost še nihče ni potuhtal boljše. ???
22.09.2008 ob 21:52
Moraš pa priznati,da je bolj pestro,kot pa v komunističnih časih,ko si imel na voljo samo enega kandidata
22.09.2008 ob 21:55
dare, delim tvoje mnenje. Jaz sem že pred meseci zapisal, da je udeležiti se volitev - žalitev za volivca.
22.09.2008 ob 21:56
Ja, Kamper pa stoprocentno udeležbo. Če ni bilo deca na volišče, ga je prišla kar volilna komisija domov povprašat po zdravju. Ponavadi je bilo to bolj v stilu :” Dej Francl, prid volt, da bomo lahko šli pol domu!” Znalo pa je menda biti tudi dosti manj prijazno.
No, sicer pa sem jaz polnoletnost dočakal 83-ega in prave komunistične “demokracije” nisem bil dosti deležen.
22.09.2008 ob 22:02
@david pelko, jaz šele zadnje čase do vsega tega cirkusa res pravi odpor. Prej sem doživljal bolj nezanimanje ali celo sprijaznjenost. Politika se mi je zdela samo en delček v zmedi odnosov in propadanju vrednot. Vendar zadnje čase mi pa res vse skupaj nekoliko prekipeva. Kakor zgleda, zares ne vem kam lahko vse skupaj to pelje?!
Sicer pa hvala za komentar in obisk! lp
23.09.2008 ob 00:17
dare, izkušnja je bila, ker se tako soočiš z dejstvom, kako se ene stvari fura na tem ljubem svetu. pa da niso vsi tako iskreni in pošteni kot se delajo (in kot si misliš sam, da so). kar pa še ne pomeni, da jih je treba tebi samemu sebi tudi furat na tak način.
to, da bi bila udeležitev na volitvah - žalitev, tega ne razumem. če si kje razlagal, david, prosim za link, ker me zanimajo argumenti, ok? meni se zdi recimo žalitev to, kako se ovrednoti, ceni in nagrajuje neko delo. recimo v šolstvu. da me (kao) motivirajo, da se udeležujem nekih butastih seminarjev, zbiram papirje in potem lahko vsake tri leta napredujem v višji plačilni in dobim pol nagrado za ene 20 evrčkov vsak mesec (približno, ne vem točno, se tega ne grem). pa nič važn, koliko in za kaj napredujem, če sploh, kaj delam za zaprtimi šolskimi vrati, kakšen odnos imam do otrok … papirji so važni. s tem, da se recimo potrdil od izobraževanj v tujini, od priznanih strokovnjakov, pri nas v sloveniji sploh ne priznava. to je zame žalitev.
23.09.2008 ob 09:21
DARE….MENI OSEBNO JE BILO ZELO MOTEČE TO, KER SE JE OB VOLITVAH GOVORILO LE O TEM, KAKO SE BO POSLEJ DOBRO ŽIVELO, KAKO SE BO ŠE VEČ DELILO, KAKO BO VSE OHINSPLOH.
Nihče pa se ni spomnil na to, da bo treba še več in še bolje delati, če bomo želeli imeti vsaj to, kar imamo sedaj.
PS


Tega, da sta se stepla dva funkcionarja ta rdeči in ta črni, in je ta rdeči (oba ravno prav nalita) onemu drugemu hotel razbiti njuško rekoč, da bo že videl hudiča na račun vseh minulih let, ko je moral biti pred ta črnimi ponižno tiho
nekaj časa smo se režali, dokler, seveda, nismo videli, da gre zares.
Potem so ju pa itak policaji odpeljali
23.09.2008 ob 09:47
A kaj, Dare, si pa ti pričakoval od kapitalizma?
23.09.2008 ob 20:18
@Mica, tako zagnanih pristašev enih ali drugih jaz nisem imel veselje spoznati. Je moralo biti pa zanimivo
!
23.09.2008 ob 20:46
@Nevenka, to je pa zanimivo vprašanje. Kakšnega pametnega odgovora pa na žalost nimam ! Sploh se ne spomnim, da bi kdaj polagal kakšne posebne upe konkretno na novo ekonomsko ureditev, da bi bil zdaj lahko zaradi tega razočaran.
Sem pa prepričan nekaj drugega. Stvari , ki o njih pišem; tako sem prepričan niso posledica (samo) uvedbe kapitalizma.
Nespoštovanje znanja, pridnosti in dela nasploh. O tem sem zadnje čase kar precej blebetal in te stvari verjetno srečujemo okoli sebe vsi. In jaz to lahko do neke mere dojemam kot stranski učinek kapitalizma. Le-ta je pač brezkompromisno podrejen denarju oziroma dobičku! Vendar , ko gledam okoli sebe kaj se dogaja.……..
Npr. nastavljanje vodilnih kadrov , ki nimajo niti približnih sposobnosti in kvalifikacij za takšno delo in jih njihovi bosi pozneje ravno zaradi teh pomankljivosti zelo lahko obvladujejo, sami pa se tudi držijo svojih “položajev” kot klopi, saj že vemo zakaj.
Ali pa zamenjavanje delavcev z izkušnjami in znanjem za mlade magari bolgarske ali litvanske prišleke, ki na papirju stanejo manj, v resnici pa se že po kratkem času izkaže, da tak človek (seveda ni sam kriv) potrebuje veliko učenja, povzroči veliko več okvar, zlepa ne dosega vsaj podobnih rezultatov. Iz svojih zares izdatnih podobnih izkušenj lahko zatrdim, da je že pri enostavnih delih razlika med izkušenim, vajenim delavcem in nezainteresiranim novincem neznanska.
Očitno bom v tem komentarju malo naložil , ampak majkemi v zelo izrazito takšnem okolju živim in delam….
Desetletje je to moje delavno okolje izgledalo na momente kot muzej. Muzej zelo poln ljudi in z velikoserijsko proizvodnjo. Nihče ni vlagal v tehnologijo. Preprosto je bilo treba iz obstoječih zastarelih strojev in razpoložljive delavne sile izmolsti čimveč in si napolniti žepe. Potem pa pride čas, ko zagrozi azijska nevarnost. Pa nas le-ta po mojem ni toliko prehitela, kot smo pač mi nekje obstali. S tem MI mislim nas delavčke v spodnjem štuku.
Kar je še donosne tehnologije jo je treba čimprej izvoziti nekam v Romunijo ali Bangladeš, kjer bi velikim še lahko pljunila kakšen milijonček. Po dveh letih se včasih izkaže, da poteza ni bila dobra in vse skupaj kdaj pripeljejo nazaj…z uničeno tehniko in še bolj uničeno blagovno znamko.
No, malo mi je pobegnilo z vajeti…Hotel sem reči nekaj: Ko se izkaže, da je taktika s kadrovanjem, z uvažanjem delovne sile, z izvažanjem tehnologije ipd…napačna, takrat se pa na moje začudenje ne zgodi nič . Nihče tega ni zmožen priznati, kaj šele odgovarjati za takšne destruktivne odločitve.
Odločitve, ki ne prinašajo prav popolnoma ničesar dobrega, razen mogoče kakšnemu posamezniku kratkoročen efekt v takvinu.
Te stvari , vidiš, in verjetno še kaj kar sem pozabil zame niso kolateralna škoda pohoda kapitalizma. To je zame uničevalno delo kapitalnih idiotov.
Uf…….lep pozdrav!
23.09.2008 ob 21:07
ja…dare, bilo je zanimivo, ampak šele potem, ko je prišla žena od enega
23.09.2008 ob 21:08
A tardeča al tačrna ??? Mislm, me zanima pač, kateri so zmagal v Žireh!!
26.09.2008 ob 00:14
dare,
jaz nisem šla.
Ker nisem proti nobenemu, za vse pa tudi ne