Kdor je že večkrat izgubljal svoj dragoceni čas na teh mojih straneh je v mojih zgodbicah lahko opazil, da sem rad zelo prizanesljiv do alkohola. Zelo rad včasih omenim kakšnega konzumanta, ki mu njegovega srkanja opojnih pijač nikakor ne štejem v slabo. To je v teh časih stališče, ki nima posebno veliko možnosti za uspeh v debatah. Nasprotniki, tako tisti kar tako, kot tudi goreči aktivni borci proti alkoholu se nasproti takšnega obravnavanja alkoholizma postavijo z nekaj klasičnimi, tradicionalnimi argumenti, ki jim tudi sam ne vidim možnosti ugovarjanja.Nikoli na primer ne bi mogel zagovarjati človeka, ki se opija v gostilni in potem omamljen doma rogovili in pretepa svoje trezne družinske člane. Nekateri v tem početju vztrajajo dolga leta in neizbrisno zaznamuje življenje otrok in svoje partnerice. Ne, takšnega početja pa Dare res ne more zagovarjati. Imam pa okoli takšnih tipov vedno en zadržek. Vedno sem bil prepričan, da so ti suroveži problematični ne glede na to ali so trezni ali pijani, le pod vplivom maliganov se jim te njihove anomalije odvežejo, ventili popustijo in evo cirkus v hiši. Z drugimi besedami…tip je surovina in amen!Še manj bi bilo mogoče iskati karkoli pozitivnega v tem, da se pijani ljudje spravljajo za volan in na cesto. Tam v svojem stanju z zamegljenimi čutili in oporečno razsodnostjo ogrožajo življenja ostalih, normalnih udeležencev v prometu. Neredko zaradi prepočasnih reakcij ali slabe koordinacije povzročijo hude in tudi najhujše nesreče. Ne, alkohol na cesti pa res ne bi smel imeti mesta.Tudi stalnega, vsakodnevnega popivanja, ki povzroča cel kup težav, od preobremenjenega družinskega proračuna, do veliko preveč nekoristno izgubljenih ur pa seveda v skrajni točki do odvisnosti, ne odobravam.Tukaj pa pridemo do tistih, ki jih rad kdaj pa kdaj omenim in , ki se mi zanje zdi, da jim nimam česa očitati. Pa ne le to! Celo bi si upal trditi, da nihče ne bi smel imeti pravice biti kritičen do njih. Prav te dni se veliko govori o Planici. V tipični slovenski novinarski maniri, ko je veliko bolj zanimivo, kadar se nad ljudmi in stvarmi zgražamo, kot pa kadar jih hvalimo, zelo velikokrat slišimo negodovanje in jamranje zaradi cele trume veseljakov, ki okupirajo štante v dolini pod Poncami .

No, vidite in takšni napadi na ljudi, ki so si privoščili malo pijače na svoj prosti dan , takšne zadeve me pa res pripravijo do tega, da se pivcem postavim v bran. Enkrat sem v zelo podobni tematiki napisal, da so ti možje doma pustili zadovlj(e)ne žene, privezanega psa in dovolj drv . Predvsem pa so si ta izlet privoščili po omembe vrednemu številu delovnih dni. Na športno pivski izlet so odšli s svojim denarjem in plačali so vse potne , prehrambene in seveda pivske stroške.

Pijačo so si pošteno in zasluženo privoščili zato ker jim tako paše. Prijal jim je sadjevček takoj zjutraj, kuhano vino v jutranjem hladu, pozneje pa mogoče liter , dva vina ali pa mogoče nekaj flaš rosno hladnega piva. Neobremenjeno in z veseljem so se prepustili užitkom, ko jim je pijača stekla po grlu. Takrat se niso niti spomnili na spakovanje z imenom pivska kultura, niti pomislili niso , da bi jim pijača lahko kakorkoli škodovala in še na kraj pameti jim ni padlo, da pijejo zato ker “kdor ne pije ni Slovenc!”. Še na pamet jim ni padlo, da bi pozneje v , denimo, malce okroglem stanju koga premikastili ali razbili pol stanovanja. Niti najmanjše variante ni , da bi v svojem ne ravno brezhibnem gibanju kakorkoli ovirali promet in ostalim povzročali težave. Jaz jim želim “na zdravje!”

 In na zdravje želim včasih tudi prijateljem pri mojem omizju. Tudi tam kdaj pa kdaj kateri popije kakšen pirček več. In včasih je miza prav prijetno obložena z rdečimi in zelenimi steklenicami. Tam ob popivanju  analiziramo vseh sort dogajanja in ljudi. Tudi bogate menedžerje, ki kdaj pa kdaj s ponarejenim spakovanjem srkajo draga butična vina. Na enem zadnjih omizij smo nekaj takšnih gospodov prav pošteno vzeli v analizo. Dodobra smo premleli kako živijo in kaj vse imajo. Ko smo jih obdelali pa je le prišel tudi čas za optimizem in upanja polna ugotovitev :” ja, česa pa menda tudi nimajo?!”  “ Tega”, je čustveno in pomenljivo pokazal na mizo polno prijateljev in pijače moj prijatelj Mohor “tega tukaj pa ne morejo imeti!”

Pa še ena stvar me spravi nekoliko v obrate v povezavi z alkoholom. Zadevo bi mogoče lahko poimenoval kar statistika. Rezultati raziskav, ki jih po mojem naročajo ljudje, ki jim boj proti alkoholu in ukvarjanje z alkoholiki in njihovimi žrtvami daje vsakdanji kruh, so si vedno znova zelo podobni. Vedno znova izvemo , da se število pivcev in popitega alkohola povečuje in da smo na samem vrhu po vseh teh pokazateljih.

Ja, to me pa res vedno znova pretrese.

In vedno znova se vprašam isto. Kje ste bili, banda piflarska pred dvajsetimi ali trridesetimi leti?? Ste tiščali svoje zahojene glavine med bukve in si niste vzeli pol ure časa, da bi skočili v oštarijo ? Saj ne bi bilo treba oditi od doma pozno zvečer. Ne, takrat ste lahko šli ven ob devetih zjutraj, mimo pijanega hišnika, na stopnicah ste srečali okajenega poštarja in v križišču je stal opiti policaj. V zakajeni oštariji ste izpadli zelo , zelo čudni, ko ste naročili dva deci jabolčnika. Čudno so vas pogledali od treh ali štirih miz, kjer so že ob tej jutranji uri sedeli nadelani dedci. Da ne govorim, kakšna je bila podoba ob sobotah in nedeljah. Pojdite danes med tednom šteti pijance po gostilnah, dragi analitiki!

Da tudi ne govorim o količinah alkohola, ki se ga je dan za dnem predihalo v fabrikah…pa ne le v proizvodnjih prostorih. Zelo zanimive spomine imam na srednjo šolo. Brez težav trdim, da mi je vsak drugi profesor vlival moje kovinarsko znanje v glavo pogosto popolnoma pijan. Da ne govorim o nebrojnih veselicah , ki jih je bilo ,tako na pamet, desetkrat več kot jih je dandanes in mladinskih klubih in diskotekah. Vse te prireditve in “ustanove” so služile enemu in edinemu cilju……vsesplošnemu in popolnemu opijanju. Kje so vse te veselice danes, draga statistika? Zakaj vraga so v tistih časih pri vsaki kmečki bajti naredili letno dvesto litrov šnopca in vsega prodali ali popili? Danes kvečjemu še kak stari nono scmari dvajset litrov tepkovca in ga komaj odda pa še tistega večino porabijo stare mamce, da vanj namočijo arniko ali hermeliko! Da ne govorim o tem kako “obvezno” je bilo pri odraščanju sprejeti konzumiranje alkohola, kot pogoj za vključitev v “normalno “ družbo. Danes vidim zelo veliko mladine piti sokove in veliko manj njih , ki se napijejo kot krave.

Mater boh, mi je odleglo. Ja, to me je pa res nekoliko mučilo. V drugačnih okoliščinah bi šel po tem olajšanju na dva deci, vendar so zdaj pač takšni časi, kako naj rečem , nenaklonjeni alkoholu. Aja, pa še nekaj je! A sem vam že pravil? Alkohola pa ne pijem!

 


Komentarji

  1. 1
    bin
    13.03.2008 ob 21:41

    Lep prosti spis, Dare! :)

    Nekateri me imajo za zadrtega protialkoholnega pridigarja. Zato, ker opozarjam na nevarnost, da ne prepoznamo pravočasno trenutka, ko, namesto da bi mi pili alkohol, prične on piti nas.

    Šel sem skozi katarzo, zato vem, o čem govorim! Nič ne bi imel proti uporabi pijač z vsebnostjo alkohola, če bi lahko zagotovili, da bo ostala v mejah koristnosti. Nekoč sem že napisal (nerealen) predlog, da bi nadzor nad alkoholom in drugimi psiho-aktivnimi snovmi imeli “posvečenci”. Duhovniki, guruji in drugi voditelji. Tako je bilo v začetku, in tako bo tudi na koncu! ;) Le izbor takih posvečencev bi bil danes silno težak. Zato ga bo še lep čas vsak po svoje “žingal”, v prepričanju, da je njegova mera “najbolj prava”.

    Prečrtane sekire ali žage ne znam narisati, prečrtanega kozarca pa nočem! :)

  2. 2
    jest
    13.03.2008 ob 22:46

    Ja včasih je blu pa fajn.Pa res smo se imel dobr,malo okajeni pa nič prehlajeni nikoli tiste dni.Pa tudi ljudje so bol sodelovali med seboj,ker je dobra kaplica razvezala jezike.Pol so se pa zmenl mošči a ne??

  3. 3
    dare
    13.03.2008 ob 22:56

    @bin, ja če bi znali ljudje piti alkohol samo do meje ko je (še) koristen, potem o tem ne bi bilo treba veliko razpravljati. :) Prosti spis praviš? Dobra! Že dolgo nisem slišal. Mularija zdaj piše eseje in podobno šaro!

    @jest, ja socialni stiki so bilil bolj “poglobljeni” . Pa ne samo med deci, po mojem mnenju je prenekateri tudi babo dobil na tak način, da se je prej opogumil s kakšnim pirčkom več. Ni čudno, da je zdaj skoz več stricev!

  4. 4
    vlatka
    13.03.2008 ob 23:27 vlatka

    Dare,

    saj ti ni treba piti alkohola, pij laško ;) ;)

  5. 5
    vlatka
    13.03.2008 ob 23:33 vlatka

    bin,

    mene alkohol nikoli ne pije, pijem jaz njega. In po laškem, si bom privoščila sok.

    Tako gre pri meni.

    P.S.
    Od 17. leta imam iste kile, in od enega 25. pijem laško. V enakih količinah.

    No, ja, odvisno kaj prej pojem. A nikoli mi ni vladal alkohol.

    Tega si ne dovolim.

    Poznam pa primere, ko nočejo sploh piti, ker jih zavede. In prav je tako.

    A ti vseeno povem: laško je zakon :)

  6. 6
    Blazz
    14.03.2008 ob 00:06 Blazz

    točno tako! do zadnje besedice resnica!!!

    enkat me spomn, de ti povem en primer ka je pršu h nam na šuka en duhtar ka zdrav zasvojenost z različnmi stvarmi.., mislem…. za dol past!

  7. 7
    mohor
    14.03.2008 ob 09:20

    Zanimivo razglabljanje, res, v tem prostem spisu (kaj pa uvod, jedro in zaključek?)
    Ej, vlatka !!!!
    Zakon je vendar UNION !!!!!

  8. 8
    dare
    14.03.2008 ob 15:10

    @vlatka, moj najhujši “greh” je lahko laško!! No, pa vseeno je laško, a ne?

    @blazz, to o tistem predavatelju čimprej napiši, je moralo biti kar zanimivo!

  9. 9
    dare
    14.03.2008 ob 19:27

    @Mohor, ko me potegne v neusmiljeno nakladanje je sama konstrukcija v drugem planu!
    Glede pira ti pa kar verjamem. Mislim, če se pa ti ne spoznaš!! :)

  10. 10
    vlatka
    14.03.2008 ob 23:23 vlatka

    dare,

    lahko laško ni isto, čeprav je laško :)

  11. 11
    vlatka
    14.03.2008 ob 23:24 vlatka

    mohor,

    potem imava midva vsak svoj zakon :P :P

  12. 12
    dare
    15.03.2008 ob 00:28

    @vlatka, lahko da pa res!

  13. 13
    1danica
    15.03.2008 ob 09:57

    - Spiješ kdaj kakšen kozarec?

    - Ja.

    - Bi ti bilo vseeno, če alkohol naenkrat sploh ne bi obstajal?

    -No,… ne.

    -Potem si zasvojen.

    Iztrgano iz debate o odvisnosti med strokovnjakom in običajnim občasnim pivcem.

    Hudo je z nami po tej logiki - zasvojeni smo skoraj z vsem, kar nas obdaja. Tako razmišljanje je tudi idealno gojišče vsesplošnega obsojanja pivcev, ki niso alkoholiki, in ki nikomur nič nočejo.

  14. 14
    ditka
    15.03.2008 ob 16:12

    to temo smo enkrat obdelovali na dolgo in široko.
    Se strinjam,da je “javnega”pitja manj in prav je tako.
    Nisem absolutno proti in pri nas doma je alkohol - v omarah.
    Imam zelo stare primerke steklenic :)

  15. 15
    mica
    15.03.2008 ob 16:42 mica

    dare, pri poijači nimam prav nobene tolerance.
    nekaj trenutkov sem celo razmišljala, naj zapišem vse, kar sem hotela, mogoče bo komu izzvenelo celo vulgarno, pa vendarle…Bom tvegala :-)

    Življenjske izkušnje nas /vse/ učijo, da ima pijača dokaj neprijeten učinek na moško potenco.
    Tja do cca 45 - 50 leta se da ta učinek z raznimi fintami še zakriti, a pozneje pa se praviloma zgodi “hudič”
    :-)

    iz dokaj miroljubnih in pohlevnih (tvojih) šankovskih kameradov, ob vrnitvi domov, iz njih nastanejo spolni nasilneži, ki od žene zahtevajo - nemogoče.
    In - ker ženi kljub požrtvgovalnosti in iskrenemu trudu enostavno “ne rata”, postanejo ta-isti moški nenadoma glasni in zoprni, češ, “poglej jo, babo, za nobeno rabo ni, spolno je hladna, neuporabna in nekoristna”.
    Niti na KRAJ PAMETI pa jim ne pade, da so ONI tisti, ki so s svojo pokončnostjo delali račune brez krčmarja.

    Dokazov, da imam prav, je kolikor hočeš.
    nedavno tega sem imela to čast, da sem poslušala ihtav samogovor nekega znanca, ki se je tudi zaradi zgoraj opisanih razlogov, ločil in se poročil z enko prsato gospodično v zgodnjih 40 letih.
    Seveda je zadeva funkcionirala le toliko časa, dokler se on ni naveličal vsakovečernega posedanja- z rokco v rokci- pred Tv, pa jo je spet podurhal v dobro staro družbo, kjer je v nekaj tednih hm..”nadoknadil”, kar je zaradi “ljubezni” zamudil…
    :-)
    rezultati ?
    zelo znani in zelo kruto-stvarni.
    In že drugič v kratkem času smo imeli potem to čast, da smo poslušali javkanje, kakšne prasice so babe, da niso za nobeno rabo, da v postleji ležijo kot ploh, pa da oni “bi”, njim pa se po 3 urah “sploh ne ljubi več”

    :-)

    Mislim, da tole, kar sem napisala , povsem zadošča, da se bo marsikdo zamislil, zlasti še, če se počasi (a sigurno) s tovrstnimi problemi tudi sam seznanja

    :-)

  16. 16
    kamper
    15.03.2008 ob 23:21 kamper

    Vsakršna zloraba privede do zasvojenosti,potem pa ni več tako kot je včasih bilo :lol:

  17. 17
    dare
    16.03.2008 ob 04:07

    @1danica, ti mene razumeš!

    @ditka, ti me tudi razumeš :) !

  18. 18
    dare
    16.03.2008 ob 04:12

    @mica, že večkrat sem opazil, da si precej jezen sogovornik, kadar se govori o alkoholizmu in prav zanimalo me je, kako se boš odzvala na mojo nakladancijo. Zanimivo, si tokrat izpostavila vpliv pijače na potenco. Presenetljivo. Sprva! Potem postane jasno, da iz tega izhajajo še drugi problemi! No, ne vem točno kako zadovoljne so ženske mojih znancev, vendar takšni kot jih imam v mislih ne srkajo alkohola vsakodnevno. Občasno, Mica, občasno.

  19. 19
    dare
    16.03.2008 ob 04:14

    @kamper, s pametjo ga je treba in dolgo časa!

  20. 20
    mica
    16.03.2008 ob 06:19 mica

    :-) :-)

    Občasno si tudi jaz zamašim ušesa, da ne poslušam vseh zgodb……..ki pa res niso enostavne….
    :-)
    In potem sem do tega t. i. “občasno” nekaj časa bolj tolerantna
    :-)

    Moraš pa ne kaj vedeti: jaz poslušam, NE komentiram.
    Izjemoma, če me kdo izzove.

  21. 21
    1danica
    16.03.2008 ob 12:59

    Meni gre na jetra tudi statistika v stili “kar XX % otrok, starih 12 let je že poskusilo alkohol” in kar “XX % otrok je prvo alkoholno pijačo dobilo od staršev”.

    Jaz se spomnim, kako sem poskusila nek dober teran, ko sem bila stara tam okoli šest let, požirek mi je pa (presenetljivo) dovolila naša teta.

    Tudi moji otroci so alkohol prvič poskušali doma: če na vsak način hoče poskusiti vino ali celo kaj žganega že malček, naj si zmoči jezik - in hitro ga mine. Če pa ne - tako ali tako mora rosno mlado bitje biti vedno pod kontrolo.

    Ko pa prvič dovoliš, da otrok dejansko popije pol ali en kozarec (okoli dcl) vina, je pa končno tudi bolje, da si zraven, oziroma da otrok to stori doma. Tako bo v varnem okolju doživel, da vino malce čutiš nekoliko kasneje, ne takoj. Celo če pretirava (eni muli se znajdejo in naredijo ovinek okoli tvojih prepovedi), je to veliko varneje na domači novoletni zabavi, kot med družbo bolj izkušenih vrstnikov, kjer kot edini neizkušen na koncu morda celo obležiš, drugi se pa prestrašeni razbežijo.

    Konec koncev obstajajo tudi varne meje pitja aalkohola. Vsak bi moral biti toliko odgovoren do sebe in drugih, da bi ne šel preko. Kakšen kozarček črnega za kri, pa kakšno šilce v hudem mrazu pa … dajte no, menda ni preveč grozno. Pa pivce … menda je najboljše sparjeno - tako sem slišala.

  22. 22
    dare
    16.03.2008 ob 13:36

    @mica, tvoje komentarje sem bral na večih blogih in mislim, da izbiraš dobre teme (izzive?!) kjer puščaš svoja mnenja.

    @danica, zanimivega področja si se lotila. Veliko logike je v teh stavkih, saj otrokom čisto popolnoma preprečiti ne moremo vsakega stika z alkoholom, posebno ne ko so že malo večji, torej…praviš je boljša taktika!

  23. 23
    vlatka
    16.03.2008 ob 22:43 vlatka

    dare,

    poskusiti ni greh. In odvisnost je odvisna od človeka :)

  24. 24
    dare
    17.03.2008 ob 10:59

    @vlatka, pri zadnjem komentarju ti ne sledim popolnoma. Jaz sem namreč kar izdatno poskusil večino vrst alkoholnih pijač…pred leti!

  25. 25
    vlatka
    19.03.2008 ob 22:56 vlatka

    dare,

    poskusiti ni greh ;) Koliko je človek odvisen, je odvisno od njega.

    Prosto ko pasulj :D

  26. 26
    zdravje
    26.03.2008 ob 16:55

    Pitje “po pameti”, s tem mislim kakšen kozarček vina po kosilu ali kakšno pivce za živce :-) se meni ne zdi nobena zasvojenost. Ampak, še enkrat poudarjam: nobenega pretiravanja, pa ni problemov ;-)

Komentirajte

blank