Z nasiljem je hudič. Ko kdo svojo nadvlado in svojo fizično moč izkorišča za to , da povzroča drugim bolečino jih muči in ustrahuje, takrat mi vedno pade na pamet isto. Ja, to je definitivno najnižja možna točka odnosov med ljudmi!Kadar na teveju pred objavo posnetka napovedovalec pove, da je vsebina kruta in da ogleda ne priporočajo vsakomur, takrat bi bilo vsaj zame dokaj modro, da bi preklopil na kakšen drug program. Bolje bi bilo, če bi preklopil na TV petelin (pa tudi če bi tam nastopal Verner) ali pa če bi pet minut potrpel ob American supermodel (alikajže) !Če pa posnetek vseeno pogledam, potem o videnem zagotovo razmišljam še dolgo časa. Slike se mi zelo trdno usidrajo v možgane. Lahko si dopovedujem, da je videno pravzaprav nekaj vsakdanjega na mnogih koncih sveta. Razlika je pravzaprav le v tem, da je tokrat nekomu uspelo dogajanje posneti in ga , mogoče kljub riziku, poslati po svetu.

Sinoči so pri dnevniku pokazali ravnanje paznikov z arestanti v Ruskih zaporih. Prispevek ni vseboval posebno veliko komentarjev. Lahko smo sami razmišljali kaj se dogaja. Kaj ali kdo zapoveduje nabildanemu uniformirancu, da udriha z metrsko gumijevko po suhljatemu , vklenjenemu , že do kraja ponižanemu fantu z obrito lobanjo , ki na kolenih ali zvit na tleh joče, da naj nehajo, ker ne more več.

Verjetno bi bilo brezprednmetno ugotavljati, da je Rusija nasploh nenavadno kruta dežela. Brezpredmetno zato, ker se takšne stvari zagotovo dogajajo marsikje po svetu! A tam v deželi, kjer so živeli Puškin , Lermontov in Dostojevski, kjer so v pesmi in besede znali zliti največ duše in čustev. Prav tam so vedno znali tudi nenavadno dobro uničevati soljudi. Psihopatski Leninovi ukrepi in grozljive Stalinove mahinacije, ko so pomorili milijone nedolžnih soljudi, pod pretvezo nekih nesmiselnih obtožb strpanih v sibirska taborišča. Rusi so v bitki za Leningrad pošiljali neoborožene fantiče v ogenj in jih , tiste ki so prišli nazaj , postrelili kar sami. Pred časom so poročali o krutih razmerah v vojski, ki so prišle na dan šele, ko so morali fantu, ki so ga mučitelji pustili obešenega za noge na mrazu, odrezati pol telesa. No in sedaj še posnetek iz zapora.

Takšen teror ima zame poleg tega, da je že tako ali tako grozen, še eno strašno lastnost. Nehumanost je vgrajena v sistem. Takšno ravnanje je nekomu dano kot pravica in to pravico nekateri znajo hitro razumeti kot dolžnost. (V tem kontekstu mi seveda kot največji mrak človeštva pade na pamet holokavst. ) In še nekaj je strašljivo. Očitno nikoli ne zmanjka ljudi, ki so to sposobni ali,  se bojim, celo željni delati.

Ne vem sicer kaj zdaj v tem razmišljanju pomeni to, da takšnih slik ne prenašam najbolje. Da se mi preveč vtisnejo v spomin in da težko neham razmišljati o njih. Je to pomehkuženost ali bolna naivnost? Nerealen odnos do vsakdanjih pojavov. Ali bi moral presekati to svojo občutljivost in si v kratkem času ogledati in prebrati čimveč o krutosti sveta. Bi se potem utrdil? Ali bi celo mogoče sčasoma razumel krvnike?

Ja, dragi sapiensi, mi smo pa res poden!!

 


Komentarji

  1. 1
    Darja
    7.3. 2008 ob 09:54

    Včasih sem se spraševala, če je svet res vse bolj krut… No, dejstvo je, da veliko več vidimo, kot smo včasih. Res pa je tudi, da so bili ljudje od vedno kruti. Če samo pogledamo mučilne naprave izpred stoletij. Nič nas ne izuči. Dokaz je ameriški Guantanamo, iraški Abu Grajb… Bojim pa se, da je to le stotinka tega, kar se v svetu dejansko dogaja.

  2. 2
    Mohor
    7.3. 2008 ob 11:15

    Ne vem, če je osrednji dnevnik primeren za tako krute reportaže (najstniki so še budni).Tistim starejšim bodo osveščeni starši že znali dopovedati kaj je dobro in kaj slabo, kaj pa tistim mlajšim? Slednjim se lahko to nehote vtisne v mlade možgančke In bodo to nosili v svojih glavah celo življenje. Le kako jim bo to čez čas privrelo na dan, na kakšen način?
    Sicer pa imajo še nekteri filmi, ki so na sporedu precej bolj kasno neko oznako zgoraj v kotu! Pa so veliko bolj nedolžni od tistega, kar smo videli včeraj! Grozno in neokusno! Hvala nacionalni TV za res plastičen prikaz zelo pomembnih novic!

  3. 3
    maty
    7.3. 2008 ob 11:23

    Kar zadeva nasilje v družbi se je za bati predvsem dve vrste ljudi: prvi so toliko otopeli, da nasilje jemljejo kot nekaj samoumevnega. Kot sprehod v trgovino po mleko. Vsi lahko (z ustrezno indoktrinacijo) postanemo taki.
    Druga vrsta so tisti, ki verjamejo, da je vsaka stvar za nekaj dobra. Četudi ti ljudje na prvi pogled obsojajo tako početje, pa blatijo zgodovinski spomin in s tem dajejo zeleno luč sodobnim morilcem. Inkvizicija, holokavst, srebrenica, tibet… izjaviti, da so bile tudi te reči za nekaj dobre, je genocid sam zase. In spet, vsi lahko z zadostnim kančkom apatije postanemo taki.
    Dopovej nekomu, ki je preživel holokavst, da je bilo njegovo trpljenje pomembno in koristno za duhovni razvoj družbe, ki mu je sledila. Me zanima, kdo ima jajca za kaj takega.
    In naj se mi še najde kdo, ki bo rekel, da takih reči ni za kazat po televiziji. Jih je, da bo mularija dojela, kakšno zlo je nasilje in kakšna je razlika med junaki na filmu in tistimi v resničnem življenju.

  4. 4
    maty
    7.3. 2008 ob 11:28

    Komentar sem napisal, preden sem prebral mohorjevega. Imam štiriletnega otroka, ki gleta toma in jeriya, pa vendar ne pretepa svojih vrstnikov v vrtcu. V isti skupini imamo otroka, ki mu ne preberejo niti rdeče kapice, ker je baje preveč agresivna, pa garba vse žive. Vzgoja ni radiranje stresov in frustracij, ampak pomoč otroku, da se z njimi sooči. Kot povsod je tudi tu najbolj važna tehnika ne pa velikost (količina).

  5. 5
    dare
    7.3. 2008 ob 11:31

    @darja, res je! Ko smo še kot šolarčki poslušali o grozotah npr. 2. vojne, smo bili prepričani, da se nikoli in nikdar nič podobnega ne more ponoviti. Zdaj pa poglej to našo zmoto!

  6. 6
    maty
    7.3. 2008 ob 11:33

    no še komentar na “Ja, dragi sapiensi, mi smo pa res poden”

    garbanje svoje vrste je popolnoma naraven pojav v vseh živalskih oblikah, naprednejša je žival bolj sofisticirano je garbanje. Npr: volkovi bodo zablodelega volka, ki je zašel v trop požrli, medvedji samci ubijajo mladiče, da bi se lahko parili z materjo, šimpanzi uprizarjajo lovske pohode in s palicami dotolčejo šimpanze iz sosednjega tropa…

  7. 7
    dare
    7.3. 2008 ob 11:37

    @Mohor, seveda so znane dileme okoli primernosti programov, od risank do grozljivk, oziroma koliko vzpodbujajo nasilje pri ljudeh. Vseeno pa se mi zdi kakršenkoli dokumentaren, resničen posnetek dosti bolj grozljiv od narejene , filmske groze.
    Pri slednji po mojem pridejo na vrsto perverzije in bolan um, ki se nanjo odzove z lastnim nasiljem!

  8. 8
    dare
    7.3. 2008 ob 11:41

    @maty, tako kot z Mohorjem “vštric” komentirata, bi vama lahko ravno tako tudi odgovoril. V glavnem, kako naj rečem….nasilje je hudič!!!!

  9. 9
    ani
    7.3. 2008 ob 11:59

    Ja, sapiensi res nismo dosti drugačni od živali (dostikrat smo veliko veliko slabši). Razen tega, da se radi hvalimo, da smo nekaj več. In ravno zavestna odpoved nasilju bi nas lahko dvignila na višjo (duhovno) raven. Ampak - kakor je svet naštiman - se mi zdi to iluzija … Me pa vedno razveseli, ko vidim, da kdo podobno razmišlja.

  10. 10
    Mohor
    7.3. 2008 ob 12:24

    Dare, ravno to sem mislil, da se bolan um pri takih resnicah v poročilih lahko aktivira še prej!

  11. 11
    Blazz
    7.3. 2008 ob 14:57 Blazz

    Samo kot zanimivost, ker si ravno omenjal morijo v Rusiji.

    Med 2 svetovno vojno je umrlo 2 miljona vojakov, med rusko državljansko vojno, pa najmanj 8 miljonov, nekateri ocenjujejo da je številka še večja…

  12. 12
    vlatka
    7.3. 2008 ob 17:52 vlatka

    dare,

    Vsak pač doživlja na svoj način. Eni mulci prevzamejo vlogo mučitelja, drugih je strah, da bi se koga sploh dotaknili.

    Svet se vrti naprej, ljudje pa nazadujemo, namesto, da bi se imeli radi in se spoštovali.

    P.S.
    Mene tudi prizadene, če kdo koga muči na nečloveški način, ali se večji spravlja na manjšega, močni na šibkega….

    Se pa lahko pohvalim z mojim podvigom, ko sem imela štiri leta in sem sosedo, ki je bila stara sedem let, tresnila na nos, ker mi je storila krivico. ;)

  13. 13
    1danica
    7.3. 2008 ob 18:14 1danica

    Nasilje… Kako kdor koli lahko prenaša, da nekoga nekaj boli? Ker je to sam povzročil? Kako lahko kdo v tem celo uživa? Kako ljudje lahko uživajo v tem, da druge ponižujejo?

    Mislim, da morajo vate vgraditi neko “funkcijo”, ki omogoča tako programiranje. Da si, na primer, kot otrok doživel, da je nasilje edini nčin za reševanje konfliktov, doseganje ciljev ali komukacije nasploh. Dlje, ko je to šlo, bolj boš nasilen.

    Drugi razlog, še veliko hujši, se mi zdi, je ta, da mnogi izgubijo čisto vse in nimajo res česa več izgubiti. Da potem staršem otroka iz Beslana na prošnjo, naj otroku prizanese, nasilnež mirno odvrne, da njegovim otrokom nihče ni prizanesel in v istem trenutku s streli pokosi ravno tistega otroka, katerega mati je prosila za milost. Popolnoma tega ne razumem (Hvala bogu!), se mi pa zdi, da je v vsem hudem v glavi tega človeka nekaj počilo in ga pripeljalo do nam nedoumljivih dejan in grozot. Takih primerov je še veliko.

    Kaj pa v razvitejši družbi pripelje do tega: pogosto to ni nič drugega kot praznost življenja, praznost odnosov in zdolgočasenost. V taki praznosti se zlahka najde prostor za vsebine s televizije in igric, ki postanejo odlično mašilo in vir navdiha za početje, ki dviguje adrenalin, čeprav na račun drugega, ki pri tem trpi.

    Ob zdravih odnosih in pristni komunikacijii Tom in Jerry ne bosta spremenila nedolžnih otročičev v pretepaške stroje. In da - otroci potrebujejo tudi take vsebine, da se z njimi soočijo in se pripravijo na svet, kakršen je v resnici.

  14. 14
    zdravje
    7.3. 2008 ob 19:32

    dare,

    sovražim nasilje in srce me boli, če to gledam. :-(

  15. 15
    vetervlaseh
    7.3. 2008 ob 19:48 vetervlaseh

    nasilje je povsod, pa če tukaj jamramo ali ne…
    da bi popolnoma ustavili nasilje na svetu je skoraj nemogoče… nasilje je v družinah, nasilje je v šoli, nasilje je povsod in ga najbrž imamo v krvi…
    so pa dejansko debilni tisti starši, ki otrokom zaradi nasilja branijo rdečo kapico, toma in jerrja in podobno…
    neumne so tudi tožbe zaradi kakšnega banalnega nasilja… npr.:med otroci…
    če še sam za konec dodam neko misel, ki jo je že grški dramatik Anakreon napisal: “Zlo rodi novo zlo.”

  16. 16
    bin
    7.3. 2008 ob 21:14

    /… A tam v deželi, kjer so živeli Puškin , Lermontov inDostojevski, kjer so v pesmi in besede znali zliti največ duše in čustev. Prav tam so vedno znali tudi nenavadno dobro uničevati soljudi. Psihopatski Leninovi ukrepi in grozljive Stalinove mahinacije, ko so pomorili milijone nedolžnih soljudi, …/

    Ljudje z močno čustveno noto so sposobni velikih stvari! Naj bo to v dobro ali slabo stran. Morda so Rusi res bolj čustveni od povprečnega Evropejca?

    Zelo velike hudobije pa so se tam godile že veliko prej, pred Leninom in Stalinom. Oktobrska revolucija nikakor ne bi imela take podpore in uspeha, če bi prejšnji, carski režim bil ljudem znosen.

    Zakaj so ljudje sposobni in pripravljeni take stvari početi? Morda, Dare, je eden od vzrokov tudi v čustvih, ki jih je v tebi zbudilo ravnanje neke skupine ljudi? (Post pred nekaj dnevi!) Zaradi krivice, ki so jo prizadejali tvojemu bližnjemu trije ljudje, imaš negativen odnos do cele skupnosti. (Ne, nisi hujskal k kaznovanju, nasilju ali še kaj hujšega, vendar si jih obsojal! Če bi bil “greh” trojice večji, bi morda hotel tudi kazen? In če té kazni ne bi izvedli “organi oblasti”, bi morda vzel pravico v svoje roke?)

    Verjamem, da je stopnja tvoje človečnosti in kulture dovolj visoka, da se ne bi spustil na fizično nasilje! Čustva pa gredo po isti poti in v isto smer, tudi pri ljudeh, ki manj razmišljajo in več ukrepajo! Zato postanejo nasilni.

    Toliko o “uradno” zdravih ljudeh, ki počnejo hudobije. Bolniki pa so tudi pogosti. Če je sploh možno potegniti mejo med “zdravim” in bolnim nasiljem? ( Visoki cerkveni dostojanstveniki španske inkvizicije niso bili niti bolni, niti neizobraženi, nekulturni, pa so vseeno grozovito mučili ljudi. Verjetno v prepričanju, da je tako prav? Da s svojimi dejanji preprečujejo večjo škodo. Je podobnost s Stalinovimi rablji samo slučajna?)

  17. 17
    jajebiga
    7.3. 2008 ob 22:50

    Mene skoraj nič več ne gane…, to smo ljudje!

  18. 18
    dare
    7.3. 2008 ob 23:45

    @ani, ja res, še ena iluzija

    @blazz, vsi podatki iz tistega časa so kruti, gole številke pa so iznad tega, nerazumljivo !!

    @vlatka, upam da je bil to tvoj največji nasilniški podvig :) !!

  19. 19
    dare
    7.3. 2008 ob 23:50

    @1danica, nič ne bom dodal :) !!

    @zdravje, nasilje nikakor ni zdrava zadeva!

    @vetervlaseh, niti pomislil nisem, da bi lahko stvari obrnili v nasprotno smer. Če že , lahko to storimo edino s svojim razmišljanjem obenem pa se moramo sprijazniti z dejstvom, da bo morebitne uspehe občutila šele deseta ali dvajseta generacija za nami!!

  20. 20
    dare
    7.3. 2008 ob 23:52

    @bin , vredno razmisleka in zelo smiselno. Dober komentar !

    @jajebiga…jebi ga!

  21. 21
    kamper
    8.3. 2008 ob 06:51 kamper

    Nasilja ne bo nikdar konec,bi pa ljudje lahko razmišljali o tem,kako ga zmanjšati :smile.

  22. 22
    dare
    8.3. 2008 ob 08:36

    @kamper, ja razmišljati v tej smeri bi bilo kar veliko delo!

  23. 23
    nevenka
    8.3. 2008 ob 13:47 nevenka

    Hm, psihopatijo se opazi že v verbalnem nasilju in velikem egocentrizmu, že tu po blogih.
    Kaj bi bilo, če bi ti pensti revčki dobili v roke pravo orožje, v svoji koleričnosti bi pobili pol sveta v pol minute. Potem pa za lepši vtis čivkali o miru z rožico v roki. Najhuje je to, da te ob prvi priložnosti, ki omogoči nenadzrovano nasilje, lahko ubije človek, za katerega si mislil, da je dober.

  24. 24
    strojnik
    9.3. 2008 ob 19:31 strojnik

    Problem je, da postajamo odporni. Sebe sem zgroženo zalotil, da lahko večerjam ob posnetkih iz Vukovarja, pred leti… :?

  25. 25
    dare
    9.3. 2008 ob 20:27

    @nevenka, vsekakor je lahko tudi to znak nasilnosti. Mogoče pa pri komu deluje ravno nasprotno in to, da se verbalno “izprazni”, pomirja kali agresivnosti v njemu!

    @strojnik, ja to bi pa res znal biti problem. Poleg vsega se tudi pojmuje zelo pozitivno, če človek zlahka prenaša takšne stvari. Veliko bolje kot če se ti npr. tresejo kolena že , ko vidiš da se je nekdo kresnil s kladivom po prstu!!

  26. 26
    vlatka
    9.3. 2008 ob 23:05 vlatka

    dare,

    do sedaj je bil ta res največji :)

  27. 27
    vlatka
    9.3. 2008 ob 23:12 vlatka

    dare,

    ni pa nujno, da je zadnji. Prav rada bi koga včasih spet mahnila “po gobcu”. A nikoli, zares nikoli, šibkejšega od sebe. (Pa ne po kilih.) Torej je možnosti bolj malo. :D

  28. 28
    jest
    11.3. 2008 ob 22:26

    Mal preveč TV gledate pejte van al pa vsaj otroke pelte . V končni faz pa vsaj na kakšno omizje , tam se pa kaj pametnega natuhta.Lp.vsem

  29. 29
    dare
    11.3. 2008 ob 23:14

    @jest, pozlatile ti se riječi!!!!

Komentirajte

blank